مقدمات اولیه ساخت برج فناوری اطلاعات مازندران فراهم شد
عضو هيئت رئيسه نظام صنفي رايانه اي کشور

مقدمات اولیه ساخت برج فناوری اطلاعات مازندران فراهم شد

<p>&nbsp;مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری مازندران از فراهم شدن مقدمات اولیه ساخت برج فناوری اطلاعات در مازندران خبر داد. <br /> &nbsp;</p>

به گزارش  مازند اصناف ابوذر قربانی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک مازندران در استانداری با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های آی سی تی و پوشش‌دهی اپراتورها در استان دنبال شده است، اظهار داشت: در ادامه این روند تفاهم‌نامه‌هایی را استاندار با بخش خصوصی امضا که می‌تواند سبب توسعه فناوری اطلاعات و اشتغال در این حوزه باشد.

وی با بیان اینکه با ورود یک شرکت خصوصی در بخش فناوری اطلاعات، سامانه ای برای بکارگیری استعدادهای نخبگان در استان ایجاد شده است، افزود: متخصصان این حوزه در قالب‌های مختلف بکارگیری و اشتغالزایی شدند.

قربانی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای از سوی استاندار مازندران با دانشگاه تهران در جهت تقویت استارت آپ، گفت: فعالان حوزه فناوری اطلاعات و توسعه نرم افزار در مازندران از طریق این شرکت جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین برج آی تی استان در آینده نزدیک در مازندران ایجاد می‌شود، افزود: در این مکان، مرکز توسعه نرم افزار مازندران تقویت می‌شود.

قربانی، از توسعه شبکه دولت الکترونیک در مازندران خبر داد و گفت: شبکه ملی اطلاعات از طریق این شبکه به مردم خدمات‌رسانی می‌شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری مازندران از معرفی مازندران به‌عنوان پایلوت توسعه دولت الکترونیک در شهرها و روستاهای کشور از سوی نهاد ریاست جمهوری خبر داد و افزود: با مصوبه شورای عالی مجازی، مازندران دومین استان پایلوت مجازی انتخاب شده است.

آمادگی 20 اداره مازندران برای اجرای خدمات اداری به صورت الکترونیکی

یدالله طهماسبی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران نیز گفت: 20 دستگاه اجرایی استان, آمادگی خود را برای ارائه خدمات به صورت الکترونیک در مازندران اعلام کردند.

وی افزود: گام‌های اولیه برای تبدیل مازندران به سمت استان مجازی فراهم شده و به‌زودی این مهم محقق خواهد شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران با اشاره به اینکه تلاش‌های مسئولان پزشکی در جهت دولت الکترونیک و هوشمند‌سازی مراکز درمانی باید تقویت شود، تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌های آی سی تی حوزه سلامت در مازندران برای ارتقا شاخص‌های سلامتی امری ضروری است.

طهماسبی با بیان اینکه نظام سلامت به سمت توسعه دولت الکترونیک باید سوق یابد، افزود: خدمات شهروندان در حوزه الکترونیک در بخش سلامتی باید احصا شود.

عباس رمدانی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای مازندران با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مدیران فعال آی سی تی کشور از استان هستند، افزود: امیدواریم از تلاش فعالان این حوزه برای توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات بهره‌گیری کرد.

عضو هیئت رئیسه نظام صنفی رایانه ای کشور با بیان اینکه باید از ظرفیت فعالان آی سی تی مازندران برای تبدیل مازندران به شهر مجازی استفاده کرد، گفت: امیدواریم بتوانیم در این راستا برای توسعه شهرها و روستاهای الکترونیک نقش آفرینی کنیم.

انتهای پیام/ج

 

منبع:تسنیم

 


ارسال دیدگاه