جزییات هشدار پلیس فتا نسبت به ذخیره رمز عبور در مرورگرهای اینترنتی

جزییات هشدار پلیس فتا نسبت به ذخیره رمز عبور در مرورگرهای اینترنتی

<p style="text-align: justify;">پلیس فضای تبادل اطلاعات از کاربران اینترنت خواست زمانی که از رایانه&zwnj;های عمومی استفاده می کنند به هیچ عنوان گذرواژه خود را در مرورگر ذخیره نکرده و پیشنهادی را که به&zwnj;طور پیش&zwnj;فرض از مرورگر دریافت می&zwnj;شود، تایید نکنند.</p>

به گزارش  مازند اصناف پلیس فتا اعلام کرد: یکی از قابلیت های تمامی مرورگرها امکان ذخیره password است که از این قابلیت برخی کاربران اینترنت برای ورود به حساب های کاربری خود مانند پست الکترونیک، شبکه های اجتماعی و ... استفاده می کنند؛ حتماً مشاهده کرده اید در هنگام کار با مرورگرها زمانی که قصد ورود به اکانت های مختلف خود را دارید، مرورگر از شما درخواست می کند تا پسوردتان را ذخیره کنید تا در مراجعات بعدی نیازی به وارد کردن دوباره نام کاربری و رمز عبور خود نداشته باشید. اما این قابلیت تهدیدی جدی برای کاربران محسوب می شود.

استفاده از قابلیت «Remember Passwords» در مرورگرها کمک بسزایی در افزایش سرعت کار، جلوگیری از اتلاف وقت و همچنین به دلیل عدم تکرار در وارد کردن رمز عبور می تواند کاربران را از سرقت اطلاعات توسط کی لاگرها (key logger) در امان نگه دارد، اما در مقابل می‌تواند یک آسیب جدی برای امنیت گذرواژه کاربران باشد.

از این رو اولین نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که تمامی گذرواژه‌های ذخیره شده در مرورگر، در فایلی نگهداری می شود که دسترسی به آنها غیرممکن نیست؛ نکته دوم این است که گذرواژه‌ها تا زمانی که رمزنگاری شده و در یک پوشه مخفی نگه‌داری می شوند، احتمالاً امن خواهند بود، اما نباید فراموش کرد که دسترسی به آنها از طریق یک بدافزار نه چندان پیشرفته نیز امکان‌پذیر است.

نکته سومی که کاربران باید به آن توجه داشته باشند این است که تمامی گذرواژه‌ها روی یک سیستم رایانه‌ای ذخیره می‌شود، بنابراین کاربران دیگری که با آن سیستم کار می کنند، عملاً به تمامی حساب‌های کاربری کاربر دسترسی خواهند داشت.

براین اساس پلیس فتا به کاربران هشدار داد: زمانی که از رایانه‌های عمومی مانند کتابخانه‌ها، کافی نت‌ها، و ... استفاده می کنید، به هیچ عنوان گذرواژه خود را در مرورگر ذخیره نکرده و پیشنهادی را که به‌طور پیش‌فرض از مرورگر دریافت می‌شود تایید نکنید.

کاربران برای سیستم خود از یک آنتی ویروس مطمئن و به روز استفاده کرده و همچنین از انتخاب گذر واژه‌های ساده و قابل حدس نیز پرهیز کنند.

پلیس فتا از کاربران اینترنتی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در این فضا مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طریق سایت پلیس فتا به آدرس http://Cyberpolice.ir گزارش کنند.

صبحانه


ارسال دیدگاه