صنعت در مازندران احیا می شود
معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور:

صنعت در مازندران احیا می شود

<p style="text-align: justify;">&nbsp;معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشورگفت: صدای رخت بربستن نفت از بودجه کشوری به گوش می رسد و با همین بودجه باید کشور را اداره کنیم و بر روی ریال به ریال منابع حساس شویم.</p>

به گزارش  مازند اصناف ،  فرهاد دژپسند در جلسه شورای اداری و مراسم معارفه مدیر سازمان مدیریت برنامه ریزی مازندران اظهار داشت: اگر مدیران حتی برای دوران بازنشستگی به مازندران سفر کنند و ما برای آنان فرش قرمز پهن کنیم اصلا مهم نیست که برای چه کاری می آیند مهم این است که ۲۰ درصد وقتشان را برای دیدن مناطق دیده نشده مازندران به کار گیرند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان این در دهه ۴۰ ورود صنعت به این سرزمین ممنوع شد افزود: امروز به دنبال زنده کردن صنعت در این سرزمین هستیم.

وی با اشاره به کاهش ظرفیت جنگلهای شمال گفت: مردم سرزمینهای شمال برای خود قدر و منزلت دارندو نباید آنها را فقط با شغل قهوه خانه داری شناخت و باید دقت کنیم تا کشاورزی در این استان بهره وری شود و به دنبال خود زندگی مرفه ایجاد کند.

وی با بیان این که آبهای خلیج فارس برای جنوب کشور اقتصاد ایجاد کرده است افزود: اقتصاد آب شیرین شمال نادیده گرفته شده است و باید از آب دریای خزر در زمینه رونق اقتصادی شمال بهره برداری شود.

معاون سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور متذکر شد: همانگونه که پلنگ برای ما مهم است شغل انسانها هم باید مهم باشد و چرا نرخ بیکاری در شمال کشور ۱۸ درصد است؟

وی با بیان اینکه ضریب بودجه استان به ۴ درصد نرخ جمعیتی رسیده است گفت: این سهم تا رسیدن به ۸ درصد هم می تواند افزایش داشته باشد و باید منابع به مازندران سرزیر شود.

دژپسند تاکید کرد:باید استفاده از منابع ملکه ذهنی همگی ما شود، هر چند در شرایط فعلی جمع کردن منابع مالی کار سختی است زیرا قیمت تمام شده خدمات در دولت با لا است و اهتمام دولت در سال جاری ایجاد انظباط مالی است.

دژپستد ابراز داشت: ۸۵ درصد بودجه صرف اعتبارات هزینه ای و پرسنلی می شود که به خاطر جذب بی رویه پرسنل بوده است.

وی با بیان این که ۳۵ هزار نفر آزمون داده و ۳۹ هزار نفر در دستگاهها جذب شده اند تصریح کرد:تعدادی مازاد بدون مجوز جذب شده اند که بار هزینه ای بالایی برای دولت به بار آورده است.

این مقام مسئول با تاکید بر این که اراضی کشور باید بهسازی شود، افزود:باید برای کشت الگو ارائه شود زیرا نرخ بیکاری در استان بالا است و مدیران نباید خواب داشته باشند و در جذب منابع و سرمایه گذاری تلاش مضاعف داشته باشند.

دژپسند گفت:مازندران باید به یک محل ثروت افزایی تبدیل شود و در شرایطی نیستیم که با میزان منابع محدود روبرو باشیم.

معاون سازمان مدیریت برنامه ریزی با بیان این که طرحهای نیمه تمام زیادی از دولت قبل مانده است گفت : ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل دو هزار طرح نیمه تمام نیاز است و این طرحه ها پس از انحلال سازمان برنامه ریزی ایجاد شد.

وی متذکر شد: تشکیل سازمانها، شغلها، دانشگاهها که پس از انحلال سازمان برنامه ریزی صورت گرفت یعنی هدر رفت منابع و هزینه کردن ناصحیح منابع است که جلوی آن باید گرفته شود.

دژپسند خاطر نشان کرد: به واسطه کوتاهی های گذشته باید سالانه ۱۳.۲ درصد رشد داشته باشیم تا به سند چشم انداز برسیم و برای رسیدن به این مهم همه باید پای کار باشند.

 

خبرگزاری مهر

 


ارسال دیدگاه