یکه تازی دلالان در فصل میوه های نوبرانه

یکه تازی دلالان در فصل میوه های نوبرانه

<p style="text-align: justify;">عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با غیرمنطقی خواندن عرضه میو&zwnj;های نوبرانه در بازار با نرخ&zwnj;های بسیار بالا و متفاوت، گفت: در صورتی که نرخ&zwnj;&zwnj;گذاری منسجم در خصوص میوه&zwnj;های نوبرانه صورت بگیرد تفاوت قیمتی در بازار را شاهد نخواهیم بود.</p>

به گزارش مازند اصناف، هدایت الله میرمرادزهی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با غیرمنطقی خواندن عرضه میو‌های نوبرانه در بازار با نرخ‌های بسیار بالا و متفاوت، گفت: تنها عامل چند دستگی قیمت در بازار میوه‌های نوبرانه و همچنین نرخ‌گذاری‌های کذایی در خصوص آن‌ها ضعف نظارت و برنامه‌ریزی از سوی مسئولان این حوزه است.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در بازار در خصوص میوه‌های نوبرانه وجود ندارد، افزود: دولت به ویژه مسئولان تنظیم بازار باید بدانند که دلالان و سلف‌خرها تنها کسانی‌ هستند که بازار را به دست گرفته و سودهای کلانی از آن به جیب می‌زنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس حساسیت بالایی در خصوص ضرورت تنظیم قیمت‌ها در بازار دارد، گفت: به طور حتم باید مسئولان حوزه تنظیم بازار پاسخ‌گوی چرایی نرخ‌های نجومی میوه‌های نوبرانه و فشار مضاعف بر مردم باشند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تمامی میوه‌های نوبرانه از کشاورز با قیمت بسیار نازل خریداری شده اما فاصله باغ تا میدان تره بار به نرخ‌ گذاری‌های متفاوت و بسیار بالایی منجر می‌شود.

میرمرادزهی ادامه داد: ما هر ساله هنگام ورود میوه‌های نوبرانه به بازار با جهش قیمت‌ها مواجه هستیم و با وجود اینکه هر ساله مسئولان وعده بهبود اوضاع را می‌دهد اما باز هم تکرار سودجویی‌ها و فشار بر مردم را در این زمینه شاهد هستیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مسئولان باید یک بار برای همیشه با نرخ‌گذاری‌های منسجم از رشد نجومی قیمت میوه‌های نوبرانه در فصول مختلف سال جلوگیری کرده و اجازه جولان به دلالن در بازار را ندهند./

پایان پیام

 


ارسال دیدگاه