عشق به پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در دل ایرانیان مایه افتخار است
رئيس دفتر مقام معظم رهبري:

عشق به پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در دل ایرانیان مایه افتخار است

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مسجد خاتم&zwnj;الانبیا(ص) کیش گفت: عشق به پیامبر گرامی اسلام(ص) و + در دل ایرانیان مایه افتخار است.<br /> </span></p>

مازند اصناف : به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی در مراسم سوگواری ارتحال پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) در مسجد خاتم الانبیاء کیش با تسلیت به تمامی مسلمانان،رهروان و شیعیان ائمه اطهار گفت: دوستی و مودت اهل بیت عصمت و طهارت، مایه برکت و سربلندی رهروان و شیعیان است.

وی با اشاره به خصوصیات بارز امام رضا(ع) اظهار کرد: نام مبارکش را «علی» گذاشتند کنیه‌اش «ابوالحسن» و القابش، رضا، صابر، رضی و وفی بود که مشهورترین آنها «رضا» است. از آنجایی که دوستداران آن امام همام و دشمنان ایشان از او راضی بودند از اینرو رضا نامیده شدند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: امام رضا (ع) هرگز از شکم گرسنه و رنج ها و آلام بینوایان غافل نبوده و هر وقت سفره غذا را برای آن حضرت مى‌گستردند همه خادمان را کنار سفره خود مى‌نشاند، حتى از دربان و نگهبان نیز غافل نمى‌ماند.

محمدی گلپایگانی با برشمردن برخی از ویژگی های امام رضا (ع) از جمله ساده زیستی، شب‌زنده‌داری برای نیایش با خدا و روزه گرفتن در سه روز از ماه، بیان کرد: پیشوای هشتم (ع) در زهد و پارسایی و پرستش پروردگار، یگانه عصر خود بودند و زر و سیم دنیا، مناصب اجتماعی و حکومتی در برابر مقام عبودیت و پارسایی ایشان هیچگونه ارزشی نداشت.

وی رفتار و سیره دیگر امام رضا (ع) را این طور عنوان کرد: مردی به حضور امام هشتم(ع) رسید و عرض کرد: «من ساکن خراسان و از دوستان شما وخاندان شما هستم هم اکنون از سفر مکه باز می‌گردم و پولم را گم کرده‌ام. در صورتی که شما کمکی به من بفرمایید پس از بازگشت به وطنم آن مبلغ را از جانب شما صدقه خواهم داد.»

امام رضا (ع) به اندرون رفت و پس از لحظاتی بازگشت و از بالای در، بدون آنکه در را بگشاید مبلغ دویست دینار به او داد و فرمود:«این مبلغ را بگیر و برای خود مبارک بدان و از طرف من هم صدقه مده و فورا بیرون رو که نه من تو را ببینم و نه تو مرا.»

پس از آنکه سائل بیرون رفت، یکی از حاضران که از سخنان و رفتار امام رضا (ع) به شگفت آمده بود پرسید: با آنکه مبلغ زیادی به وی دادید چرا خودتان را به او نشان ندادید؟ فرمودند:«برای آنکه نمی خواستم ذلت سؤال را در چهره او مشاهده کنم.»

رئیس دفتر مقام معظم رهبری مطرح کرد: پیشوای هشتم (ع) با آنکه مقام رفیع امامت را داشت و برگزیده خدا بود، در عین حال نه تنها برای خود هیچ‌گونه حریمی قائل نبود، بلکه در زندگی خویش با طبقات مختلف مردم حتی خدمتکاران و زیردستان با نهایت صمیمیت و فروتنی رفتار می‌کرد.

در پایان این مراسم محمدی گلپایگانی با ابلاغ پیام مقام معظم رهبری بیان کرد: حامل پیام درود و سلام مقام معظم رهبری به شما مردم شریف کیش هستم.

در این مراسم علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا عارف، علی‌اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی امام جمعه کیش حضور داشتند.


ارسال دیدگاه