پیش‌بینی میزان صادرات محصولات مختلف/ وضع عوارض بر صادرات موادخام
قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت:

پیش‌بینی میزان صادرات محصولات مختلف/ وضع عوارض بر صادرات موادخام

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن پیش&zwnj;بینی میزان صادرات محصولات مختلف در سال جاری اعلام کرد: پرهیز از نوسان شدید نرخ ارز، تشویق صادرات با ارزش افزوده بالاتر و وضع عوارض روی صادرات مواد خام از مهم ترین سیاست&zwnj;های صادراتی در سال جاری است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف، مجتبی خسروتاج با بیان اینکه یکی از سیاست‌های صادراتی ما در سال جاری توسعه و تسهیل واردات موقت و صادرات مجدد است، اظهار کرد: برگزاری جلسات کارگروه صادرات غیرنفتی با حضور مسئولان اقتصادی و با دستور کار بررسی موانع و مشکلات صادرات از مواردی است که در سال جاری به شدت پیگیری می کنیم.

 انتخاب صادر‌کنندگان کالاهای نهایی با ارزش افزوده بالاتر

 وی گفت: در سال جاری در نظر داریم رویکرد انتخاب صادر‌کنندگان نمونه را به سوی انتخاب صادر‌کنندگان کالاهای نهایی با ارزش افزوده بالاتر و فناوری بالا تغییر دهیم.

 خسروتاج در عین حال بیان کرد: شناسایی عوامل درونی و بیرونی موثر بر افزایش قیمت تمام شده کالاهای صادراتی، مشارکت و همفکری با تشکل‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها و عملیاتی کردن مصوبات قانونی در جهت حمایت و تشویق صادرات از دیگر مواردی است که در سال جاری بیشتر به آن توجه می‌شود.

 صادرات 15 میلیارد دلاری میعانات گازی در سال جاری

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از جمله برنامه‌های صادراتی ما در سال جاری صادرات 15 میلیارد دلاری میعانات گازی است، گفت: در نظر داریم در سال جاری 35.2 میلیارد‌ دلار صادرات در بخش صنعت (پتروشیمی) و 4.4 میلیارد دلار صادرات در حوزه معدن داشته باشیم.

پیش‌بینی صادرات 5.5 میلیارد دلاری در بخش کشاورزی و دامپروری

وی ضمن پیش‌بینی صادرات 5.5 میلیارد دلاری در بخش کشاورزی و دامپروری در سال جاری، افزود: در برنامه داریم که در گروه خدمات فنی - مهندسی دو میلیارد دلار و در بخش فناوری اطلاعات 0.3 میلیارد دلار صادرات در سال جاری داشته باشیم.

خسروتاج ادامه داد: صادرات 7.8 میلیارد دلاری در بخش گردشگری و چهار میلیارد دلاری در حوزه حمل‌و‌نقل و ترانزیت برای سال جاری پیش‌بینی شده است.

ارزش تولیدات صنعتی در سال گذشته 610 هزار میلیارد تومان بود

وی با بیان اینکه ارزش تولیدات صنعتی در سال گذشته 610 هزار میلیارد تومان بود، پیش‌بینی کرد: در سال جاری 15 درصد تولیدات صنعتی داشته باشیم که براین اساس ارزش تولیدات صنعتی به 700 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

 خسروتاج همچنین بر گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و توسعه موافقت‌نامه‌های تجاری، شناسایی و معرفی کالاهای جدید صادرات در بازار‌های هدف، بکارگیری ظرفیت‌های خالی کارخانجات برای تولید صادرات و اصلاح نظام قیمت‌گذاری با رویکرد توسعه صادرات تاکید کرد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام

 

 

 


ارسال دیدگاه