واردات هر دستگاه چاپ بنر 11000 دلار ارز از کشور خارج می‌‌کند
توليدکننده دستگاه‌هاي چاپ بنر:

واردات هر دستگاه چاپ بنر 11000 دلار ارز از کشور خارج می‌‌کند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">یک تولیدکننده صنعتی گفت: به ازای واردات هر دستگاه چاپ بنر به کشور، 11 هزار دلار ارز از کشور خارج می&zwnj;شود، در حالی که می&zwnj;توان با آموختن دانش ساخت این دستگاه&zwnj;ها، مهندسی معکوس و کارهای مبتکرانه، امکان تولید قطعات این صنعت را در داخل کشور فراهم کرد.<br /> <br /> </span></p>

 به گزارش مازند اصناف به نقل از بسیج مهندسین صنعتی، محمد حسنلو، کارشناس مهندسی سخت افزار کامپیوتر، یک دوره آموزشی 8 ساله را در مجموعه کارخانه‌های شانگهای چین گذرانده و در زمینه مونتاژ و راه‌اندازی دستگاه‌های چاپ بنر آموزش‌های لازم را دیده است. وی نمایندگی انحصاری دو کارخانه از شانگهای را در استان قم در اختیار دارد. حسنلو کار با انواع دستگاه‌های موجود در بازار از جمله واحدهای ژاپنی، چینی، انگلیسی و آمریکایی را می‌داند و در حال حاضر یک کارگاه تولید و مونتاژ دستگاه‌های چاپ بنر را در قم مدیریت می‌کند.

 

محمد حسنلو، تولیدکننده و واردکننده دستگاه‌های چاپ بنر در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج مهندسین صنعتی بیان کرد: حدود 10 سال است که در زمینه چاپ، طراحی و نصب دستگاه‌های چاپ بنر مشغول به فعالیت هستم.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون کار نصب و سرویس حدود 300 عدد دستگاه تولید بنر را در سراسر کشور انجام داده‌ایم، تصریح کرد: دستگاه‌های چاپ بنر را از کشور چین وارد کرده و نصب و راه‌اندازی می‌کنیم.

 

حسنلو با بیان‌ این مسئله که 5 نفر متخصص در مجموعه ما مشغول به فعالیت هستند، تأکید کرد: مخاطبان ما کسانی هستند که به کار چاپ دیجیتال و چاپ‌های بنر نیاز دارند و از جمله آنها ارگان‌ها، شهرداری‌ها، کانون‌های تبلیغاتی، تابلوسازی‌ها،‌ موسسات چاپ، موسسات فرهنگی هستند. نیاز موسسات تبلیغاتی روزانه 1000 متر کار چاپ است، که برای این کار از دستگاه‌های ما استفاده می‌کنند.

 

این تولیدکننده صنعتی از جمله اقدامات انجام شده توسط کارگاه خود را نصب دستگاه در 80 نقطه ایران برشمرد و افزود: تاکنون برای بیش از 200 خانواده دستگاه نصب کرده‌ایم. وی ادامه داد: علاوه بر این خدماتی از جمله قطعات و لوازم جانبی نیز به این افراد ارائه شده است.

 

وی با بیان اینکه فقط 15 نفر در کشور کار واردات دستگاه‌های چاپ بنر را به کشور انجام می‌دهند، گفت: واردات دستگاه‌های تولید بنر زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با نظر گمرک انجام می‌شود.

 

حسنلو گفت: مجموعه ما دانش ساخت این دستگاه‌ها را از کشورهای دیگر از جمله چین قرض گرفته است. وی افزود: با مهندسی معکوس و کارهای مبتکرانه ساخت قطعات این دستگاه‌ها را دنبال می‌کنیم.

 

وی با اظهار اینکه برای هرکدام از دستگاه‌های چاپ بنر وارد شده به کشور، 11 هزار دلار ارز از کشور خارج می‌شود، افزود: به فکر افتادیم تا این دستگاه‌ها را در داخل و با کیفیت بهتر و با هزینه خودمان تولید کرده و نهایتا این کار توسط مهندسین ایرانی انجام شود و فقط قطعات اصلی که ساخت آنها تکنولوژی بالایی را لازم دارد را از خارج وارد کنیم.

 

این تولیدکننده صنعتی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ نهاد دولتی حمایتی را از ما صورت نداده است، افزود: در پارک علم و فناوری فرم عضویت پر کرده‌ایم، ولی باید حداقل 6 ماه از عضویت در پارک بگذرد تا این نهاد به ما کمکی را ارائه دهد.

 

حسنلو با اظهار اینکه از حدود سه سال پیش بخش تحقیق و توسعه کارگاه صنعتی خود را راه‌اندازی کرده و اقدام به جمع‌آوری جزوات کرده‌ایم،  افزود: تاکنون در خصوص کارهای مهندسی که در ایران انجام شده و اقداماتی که صورت گرفته و میزان کاربرد این دستگاه‌ها در کشور و مقدار نیاز کشور به تحقیق و توسعه کارهایی را صورت داده‌ایم.

 

وی اضافه کرد: همچنین بر روی موضوعات زیادی تحقیق کرده و بیش از 6 هزار عکس جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

این مهندس کامپیوتر تشریح کرد: دستگاه‌های چاپ بنر تولید شده در کشور دو نوع هستند، یک نمونه از این دستگاه‌ها به‌صورت رول کار می‌کند و قابلیت چاپ بنر، برچسب، برچسب شیشه‌ای، چرم و الیافی که به‌صورت رول باشه را دارا است.

 

وی ادامه داد: نوع دوم دستگاه‌های چاپگر فلت برگ است که این دستگاه چاپ روی شیشه، کاشی، سنگ، سرامیک و mdf را انجام می‌دهد و دارای دهنه بزرگی در حد عرض 3 در 2 متر است که توانایی چاپ روی سطح‌های مسطح را دارد. بنرهای تولید شده با این دستگاه، قابلیت شستشو نیز دارند.

 

این تولیدکننده صنعتی خواستار شد: لازم است دولت با بها دادن به جوانان و اختصاص وام اشتغال به آنها، به توسعه کارگاه‌های تولیدی از این دست کمک کند. وی خاطر نشان کرد: کارگاه‌های تولیدی در روند ساخت دستگاه‌ها نیاز به سرمایه اولیه در گردش دارند تا روال راه‌اندازی کارخانه برایشان سریع‌تر انجام شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد: همچنین دولت می‌تواند با کمک به تولیدکنندگان و ارائه بسته‌های حمایتی، آنها را با کلیه ارگان‌های دولتی که مصرف‌کننده دستگاه‌های چاپ بنر هستند آشنا کند و با این کار موجب گسترش این حرفه و ایجاد پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه شود.

 

حسنلو خبر داد: به زودی همایشی را در یک محیط دانشگاهی برگزار خواهیم کرد که طی آن، ضمن معرفی دستگاه‌های چاپ دیجیتال، دوره‌های آموزشی به‌صورت عملی برای رشته‌های کامپیوتر، مکانیک و برق کنترل برگزار می‌شود.

وی افزود: به این ترتیب کلیه مباحث در این زمینه در این کلاس‌ها روشن و ابعاد ناشناخته این دستگاه‌ها را برای این قشر دانشگاهی معرفی می‌کنیم.

 

انتهای پیام/خ



ارسال دیدگاه