دلایل رکود بازار پارچه در مرکز مازندران/ تعطیلی نیمی از پارچه سراهای ساری
اختصاصي / رئيس اتحاديه ي بزازان مرکز مازندران در گفت و گو با مازند اصناف خبر داد

دلایل رکود بازار پارچه در مرکز مازندران/ تعطیلی نیمی از پارچه سراهای ساری

<p><span style="font-family: Tahoma;">رئیس اتحادیه بزازان مرکز مازندران ضمن اعلام عدم فعالیت نیمی از بزازی های مرکز مازندران، از دلایل رکود بازار پارچه سخن گفت.<br /> </span></p>

علی حسین الیاسی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف از عدم فعالیت نیمی از بزازی های مرکز مازندران خبر داد.


وی در ادامه افزود: تعطیلی نزدیک به نیمی از پارچه فروشی های مرکز مازندران در سال های اخیر متاثر از رکود بازار، تورم و افزایش بی حساب و کتاب و بی رویه ی قیمت هاست.


الیاسی اظهار داشت: افزایش قیمت ها هم از قدرت خرید مشتریان می کاهد و هم از قدرت خرید فروشندگان؛ به نحوی که مشتریان در تعدد و بهای خریدشان صرفه جویی می کنند و فروشندگان نیز در تنوع و جایگزینی اجناس خود با مشکل مواجه می شوند، به نحوی که ادامه فعالیت برایشان دشوار و گاه هم محال خواهد شد.

 


رئیس اتحادیه بزازان ساری در بخش دیگری از سخنانش به رکود بازار پارچه در ساری اشاره کرد و اذعان داشت: رکود بازار ساری متاثر از کاهش نقدینگی، تورم، افزایش نرخ و تغییر سلیقه و مدل زندگی مردم است بنحوی که بطور مثال دیگر مردم خبری از پارچه های ملحفه ای، روبالشی و ... نمی گیرند چرا که طرح های آماده دارای تنوع و مزیت های بیشتری است.


الیاسی ضمن اشاره به بهبود تولیدات داخلی نسبت به سال های گذشته، قاچاق پارچه را در استان نزدیک به بعید برشمرد و گفت: بیش از 90 درصد پارچه های خارجی بازار، چینی هستند و درصد کمتری هم شامل اجناس هندی ،کره ای و ترک می شود.


وی در خاتمه خطاب به مسئولان اتاق اصناف و نیروی انتظامی بیان داشت: تعبیه دوربین مدار بسته در بازار و حضور گشت های امنیت بازار به صورت شبانه روزی از خواسته های به حق و دیرینه بازاریان،  بویژه بزازان مرکز استان است که امیدواریم بزودی شاهد تحقق آن از سوی مسئولان باشیم.

 

انتهای پیام/

حسن قربان زاده ساروی


ارسال دیدگاه