برای تحقق اقتصاد مقاومتی‎ از کشورهای برتر گندم وارد می کنیم
معاون وزير جهاد کشاورزي در مازندران:

برای تحقق اقتصاد مقاومتی‎ از کشورهای برتر گندم وارد می کنیم

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">معاون وزیر کشاورزی گفت: به&zwnj;غیر از آمریکا به&lrm;دلیل مسافت زیاد با ما، می&zwnj;توانیم از کشورهای آلمان بالتیک، استرالیا، روسیه، قزاقستان و اکراین به&lrm;عنوان کشورهای تولیدکننده برتر گندم، براساس نیاز منطقه گندم وارد کنیم و با تقویت ترانزیت، صادرات مجدد به کشورهای دیگر داشته باشیم.</span></p>

به گزارش مازند اصناف، علی قنبری در بازدید از انبار سیلوی شهرستان نکا، اظهار کرد: استان مازندران با توجه به اقلیم مناسب و منحصر به‌فرد خود، ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه کشاورزی، خدمات، گردشگری و بنادر دارد.

وی بندر امیرآباد را تحول مهمی در مازندران به‎منظور صادرات و واردات کالاهای اساسی دانست که می‌تواند بخش اعظمی از نیازهای مصرف‌کنندگان را تأمین کند.

معاون وزیر کشاورزی با بیان اینکه استان مازندران به‎عنوان استان پر اهمیت در منطقه شمال کشور می‌تواند مورد توجه بیشتری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امروز می‌توان با مدنظر قرار دادن بحث گرایش به صادرات و واردات، ظرفیت‌های استان را در زمینه اشتغال‌زایی افزایش داد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران افزود: با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در منطقه امیر آباد، می‌توان امیداوار بود تا برای رفاه حال مردم اشتغال را بیشتر، از میزان بیکاری کاسته و تأمین همچنین درآمد سرانه مردم را شاهد بود.

این مسئول ادامه داد: در بخش صادرات غلات می‌توان مجوز برای ترانزیت غلات را در این بندر صادر کرد و از این موضوع به‎عنوان یک امر اقتصادی ارزش افزوده ایجاد کرد که در این راستا واردات انجام‌شده تنها برای مصرف داخلی نیست بلکه مقرر شد امکاناتی فراهم شود و مجوزهای لازم داده شود تا ترانزیت غلات در دستور کار قرار گیرد.

قنبری بیان کرد: ترانزیت غلات و صادرات مجدد کمک به پیشرفت و توسعه منطقه است که حمایت از این بخش بسیار مهم و غیرقابل اجتناب است و با توجه به همکاری بندرامیرآباد ما نیز همه‌جانبه در این رابطه وارد می‌شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه همه ما در حوزه‌های مختلف اقتصادی باید در تحقق اقتصاد مقاومتی که از دغدغه‌های رهبری است توجه ویژه اعمال کنیم و در این رابطه می‌توانیم از کشورهای برتر گندم وارد کنیم، تصریح کرد: به‌غیر از آمریکا به‎دلیل مسافت زیاد با ما، می‌توانیم از کشورهای آلمان بالتیک، استرالیا، روسیه، قزاقستان و اکراین به‎عنوان کشورهای تولیدکننده برتر گندم، براساس نیاز منطقه گندم وارد کنیم و با تقویت ترانزیت، صادرات مجدد به کشورهای دیگر داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: قزاقستان از جمله کشورهایی است که دارای بهترین نوع محصول گندم با کیفیت بالا است که می‌توان با استفاده از گندم این کشور و ترانزیت و صادرات مجدد آن، شاهد رشد قابل توجهی در صادرات مجدد این محصول از کشور بود.

این مسئول در پاسخ به خرید تضمینی برنج نیز بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی با طرح خرید تضمینی برنج از کشاورزان و شالیکاران به‌دنبال تقویت محصولات کشاورزی و تشویق کشاورزان در عرصه تولید است.

همچنین استاندار مازندران در ادامه در جمع با خبرنگاران با اشاره به آمادگی استان مازندران در زمینه واردات غلات، اظهار کرد: با قابلیت‌ها و امکاناتی که در استان مازندران موجود است، به دنبال بررسی و تأمین نیازهای استان و کشور هستیم.

وی گفت: امروز بررسی وضعیت‌ها، قابلیت‌ها و امکانات استان مازندران نشان می‌دهد که با توجه به امکانات و زیر ساخت‌های استان، تخصیصاً در بندر امیر آباد بهشهر و انبار بزرگ سیلوی نکا، می‌توان بخش قابل توجهی از نیاز کشور را تأمین کرد.

 

بلاغ



ارسال دیدگاه