قیمت و برند، ملاک استاندارد بودن عینک نیست

قیمت و برند، ملاک استاندارد بودن عینک نیست

<p><span style="font-family: Tahoma;">عمده ترین برندهای عینک مربوط به کشور ایتالیاست که پرفروش ترین عینک ها را نیز به خود اختصاص داده ...</span></p>

به گزارش مازند اصناف، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران ‌با بیان اینکه تمام عینک های آفتابی و طبی وارداتی هستند و تولید داخلی نداریم، از کاهش قیمت عینک در صورت لغو تحریم ها خبر داد و تاکید کرد: قیمت بالای عینک و برند بودن آن نشان‌دهنده استاندارد بودن آن نیست.


حمید ثابت‌قدم اظهار کرد: عمده ترین برندهای عینک مربوط به کشور ایتالیاست که پرفروش ترین عینک ها را نیز به خود اختصاص داده است.



وی با بیان اینکه کشورمان فقط در زمینه تولید برخی عینک های ایمنی فعال است، گفت: عینک ها بیشتر از کشور چین وارد می‌شوند ولی برندهای معتبر و معروف برای کشورهای ایتالیا، فرانسه و آلمان است.
 



تعرفه واردات عینک آفتابی 20 درصد و طبی7 درصد است

ثابت‌قدم با بیان اینکه تعرفه واردات عینک آفتابی 20 درصد و طبی هفت درصد است، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 700 واحد مجوزدار و 300 واحد صنفی داریم که در حال اخذ مجوز هستند و توصیه و تاکید ما به خریداران این است که فقط از واحدهای با پروانه کسب خرید و فاکتور دریافت کنند.رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران نسبت به استفاده از عینک‌های تقلبی و قاچاق که استانداردهای لازم را ندارند و برای چشم مضر هستند، هشدار داد و تاکید کرد: استفاده از عینک های تقلبی، عوارض چشمی از جمله کاهش بینایی، سردرد و اختلال رنگ را به دنبال دارد.


 

قیمت بالای عینک و برند بودن آن ملاک استاندارد بودن آن نیست

وی در ادامه با بیان اینکه قیمت بالای عینک و برند بودن آن نشان‌دهنده استاندارد بودن آن نیست، بیان کرد: لازم نیست از عینک برند با قیمت بالا استفاده شود و استفاده از این نوع عینک‌ها سلیقه ای است ولی باید توجه داشت که عینک‌های آفتابی و طبی باید دارای استاندارد لازم و عدسی مناسب باشند.



ثابت قدم‌ همچنین اظهار کرد:‌ مصرف کنندگان درصورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، کالای تقلبی و ندادن فاکتور می‌توانند با شماره های اتحادیه 66705282 و66704540 تماس بگیرند.

 

 

منبع: ایران جیب



ارسال دیدگاه