نقد و بررسی HTC M9 + تصاویر و مشخصات

نقد و بررسی HTC M9 + تصاویر و مشخصات

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;"><span style="font-size: small;">ازنظر طراحی می&zwnj;توان گفت که HTC One M9 یکی از زیباترین طراحی&zwnj;های بازار تلفن همراه را در اختیار دارد و به همین خاطر قرار دادن آن در یک قاب پلاستیکی چندان به زیبایی آن کمک نخواهد کرد.</span><br /> </span></p>

 به گزارش مازند اصناف، شرکت HTC در سال‌های اخیر توانسته تا مقدار بسیاری فاصله خود با سایر شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه را کاهش دهد. آخرین گوشی تولیدشده توسط این شرکت نیز محصول باکیفیتی است که می‌تواند در کنار رقبایی همانند اس 5 سامسونگ خودنمایی کند.تلفن همراه One M9 آخرین گوشی 5 اینچی تولیدشده توسط شرکت اچ تی سی است که با آخرین و قوی‌ترین قطعات سخت‌افزاری بازار ساخته‌شده است. این تلفن قرار است در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و یا خاکستری تولید شود. بااینکه قیمت دقیق این محصول هنوز به‌صورت دقیق مشخص نشده است اما احتمال می‌رود که قیمت آن از پایه 650 دلار آغاز شود.


 
سری One اچ تی سی در میان تلفن‌های آندرویدی همیشه به‌عنوان دستگاهی باکیفیت ساخت بالا شناخته می‌شده‌اند. اچ تی سی در حالی ‌که بسیاری از شرکت‌ها همانند سامسونگ در حال تولید دستگاه‌هایی با قاب پلاستیکی بوده‌اند به تولید گوشی‌های زیبا با بدنه فلزی پرداخت و توانست به همین دلیل به موفقیت خوبی نیز در بازار جهانی دست یابد.


 
ازنظر طراحی می‌توان گفت که HTC One M9 یکی از زیباترین طراحی‌های بازار تلفن همراه را در اختیار دارد و به همین خاطر قرار دادن آن در یک قاب پلاستیکی چندان به زیبایی آن کمک نخواهد کرد.


 
بدنه این دستگاه ازنظر زیبایی در میان رقبا از کیفیت بسیار بالایی بهره مند است اما با این حال در بخش‌های ایراداتی نیز دارد. یکی از مشکلاتی که بسیاری از طرفداران به این مدل و دو مدل قبلی نسبت داده‌اند وجود قاب بزرگی در بالا و پایین صفحه نمایش است. این قسمت از بدنه دستگاه در واقع شامل اسپیکرهای بزرگی است که می توانند کیفیت بسیاری ارائه دهند اما باعث شده است تا قاب صفحه نمایش کمی بیش از اندازه بزرگ شود.


 
باید این نکته را در نظر داشت که ظاهر همه چیز نیست و دستگاه‌های بسیاری هستند که با وجود ظاهری نه چندان زیبا کیفیت و امکانات بسیار زیادی را به کاربران ارائه داده‌اند.
 

 


مدل جدید سری One اچ تی سی با سخت‌افزاری قدرتمند که در میان بهترین‌های بازار قرار دارد توانسته است به راحتی توجه بسیاری به خود جلب کند. این وسیله از آخرین پردازنده قدرتمند کوال کام بهره می‌برد و در کنار آن نیز از 3 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند.


 
صفحه نمایش این مدل بر خلاف بسیاری از تلفن های همراه جدید که از رزولوشن 4K استفاده می‌کنند با اندازه 5 اینچی و استاندارد قبلی 1080p ساخته شده است و توانسته کیفیت بسیار مناسب و قابل قبولی را نیز ارائه دهد.


 
شاید با خود بگویید که وجود صفحه نمایشی با پیکسل‌های کمتر به این معنا خواهد بود که دستگاه از توان باتری بیشتری برخوردار است اما در واقعیت مدل جدید وان در این زمینه به شدت ضعیف عمل کرده است. در آزمایش‌های اولیه‌ای که انجام دادیم این دستگاه با استفاده‌های معمول روزانه تا ساعت 5 عصر از تمام باتری خود استفاده کرد و بازدهی ضعیف‌تری نسبت به مدل M8 ارائه داد.


 
HTC در این مدل از آخرین نسخه آندروید 5 به همراه رابط کاربری مخصوص خود استفاده کرده است. رابط کاربری این شرکت با وجود این که نسبت به قبل پیشرفت‌های چشمگیری داشته است اما هم چنان نمی‌تواند با سادگی و راحتی رابط معمولی آندروید رقابت کند.


 
در بخش دوربین M9 توانسته کیفیت قابل قبولی را به طرفداران خود ارائه دهد و تصاویر ثبت شده با دوربین این دستگاه نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. دوربین نسخه قبلی سری One از سیستم دو لنزی استفاده می‌کرد که نتوانست طرفداران بسیاری پیدا کند. به همین خاطر شرکت اچ تی سی این بار تصمیم گرفته است تا از لنز معمولی در گوشی خود استفاده کند.


 
برخلاف  شرکت سامسونگ که تصمیم گرفته است در آخرین دستگاه خود درگاه کارت حافظه را حذف کند شرکت اچ تی سی درگاه میکرو اس دی را بار دیگر در گوشی خود مورد استفاده قرار داده است.
 


در نهایت می توان گفت که شرکت HTC توانسته است تا حدودی خواسته های طرفداران خود را برآورده کند، اما باطری ضعیف تر از معمول این دستگاه باعث می شود تا افرادی که تصمیم دارند تا این دستگاه را خریداری کنند کمی در انتخاب خود شک داشته باشند.

 

 

 

منبع: بازار خبر


ارسال دیدگاه