بررسی بودجه 93 با رویکرد بهبود معیشت مردم

بررسی بودجه 93 با رویکرد بهبود معیشت مردم

<p><span style='font-family: Tahoma;'>عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال ۱۳۹۳ را با رویکرد رعایت معیشت مردم مورد بررسی قرار می&zwnj;دهیم.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، لایحه بودجه سال 1393 برای اولین بار در طی یک دهه گذشته در نزدیکترین تاریخ به 15 آذر به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

هفتمین رئیس جمهور انقلاب اسلامی 17 آذرماه سال جاری نخستین بودجه دولت تدبیر و امید را تحویل رئیس مجلس شورای اسلامی داد.

بودجه عمومی و شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال 1393 مبلغی بیش از 783 هزار میلیارد تومان را تشکیل داده است. بودجه‌ای که در سال 92 بیش از 44 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

بودجه عمومی دولت در لایحه بودجه سال آینده بالغ بر 195 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. همچنین نرخ دلار در لایحه تک‌نرخی شده و هیچ اثری از اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها در این لایحه به چشم نمی‌خورد.

در گفت‌و‌گو با عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، دیدگاه‌های امیرعباس سلطانی را در رابطه با بودجه سال 93 مورد بررسی قرار دادیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: بودجه سال 1393 را با رویکرد رعایت معیشت مردم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

امیرعباس سلطانی افزود: علاوه بر توجه به رعایت معیشت مردم، بودجه‌های عمرانی و بدهی دولت به پیمانکاران را در بررسی لایحه بودجه سال 1393 مورد توجه جدی قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: اشتغال، سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی و زیرساخت‌های نفتی و گازی کشور از دیگر رویکردهای مورد بررسی لایحه بودجه سال آینده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با ذکر انتقادی از لایحه بودجه 93، گفت: در این لایحه تکلیف دهک‌های بالا در فاز دوم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مشخص نیست.

سلطانی خاطرنشان کرد: این در حالی است که بر اساس اظهارات گذشته مدیران اجرایی کشور قرار بر حذف دهک‌های بالا از پرداخت نقدی و توسعه نظام تامین اجتماعی، بیمه، بهداشت و درمان بود.

وی با اشاره به تعیین تکلیف هدفمندسازی یارانه‌ها در لایحه بودجه 93، اظهار کرد: بخش یارانه‌ها را با رویکرد افزایش مبالغ نقدی و غیرنقدی بررسی می‌کنیم.

سلطانی افزود: به دلیل شرایط تورم، توان اقتصادی مردم شکننده است بر همین اساس لایحه بودجه سال 1393 را با رویکرد افزایش مبالغ نقدی و غیرنقدی یارانه‌ها بررسی می‌کنیم.


ارسال دیدگاه