روایت مشاور عالی فرمانده سپاه از دلاوری‌های لشکر 25 کربلا

روایت مشاور عالی فرمانده سپاه از دلاوری‌های لشکر 25 کربلا

<p><span style='font-family: Tahoma;'>مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: روحیه اطاعت&zwnj;پذیری لشکر 25 کربلا از ولایت فقیه هویت عاشورایی به این لشکر داده بود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از خبرگزاری فارس از بابل، سردار کمیل کهنسال صبح امروز در مراسم یادواره 10 هزار و 400 شهید استان مازندران که در مصلی جمعه بابل در حال برگزاری است، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های لشکر 25 کربلا که آن را از دیگر لشکرها متمایز کرده است، کمیت و کیفیت نیروهای انسانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه فرماندهی لشکر 25 کربلا یکی از با کیفیت‌ترین کادرها و یگان‌های رزم سپاه محسوب می‌شد، گفت: ارادت عمیق مردم مازندران به ائمه اطهار، عشق و سرسپردگی حضرت علی(ع) نشان از هویت عاشورایی مردم مازندران دارد.

کهنسال به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به لشکر 25 کربلا و مردم مازندران اشاره و تصریح کرد: بنا بر سخنان مقام معظم رهبری نقش مردم مازندران در انقلاب به‌گونه‌ای بوده است که حضرت امام در وصیت‌نامه خود از هزار سنگر آمل و مردم مازندران یاد کرده است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه روحیه اطاعت‌پذیری لشکر 25 کربلا از ولایت فقیه هویت عاشورایی به این لشکر داده است، افزود: خط‌ شکنی و سابقه مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی لشکر 25 کربلا سبب شد که این اعتماد را در فرمانده کل سپاه در دوران جنگ به وجود آورد که می‌تواند با تقویت این لشکر معضل و مشکل نبرد خیبر و بدر را حل کند.

وی ادامه داد: لشکر 25 کربلا با 18 گردان پیاده، یک گردان مکانیزه و سه گردان زره‌ای متشکل از طلاب آموزش دیده‌ای بودند که برای نخستین‌بار در جنگ حضور یافتند.

کهنسال اضافه کرد: این لشکر متشکل از یک‌هزار غواص آموزش‌دیده‌ بود که برای شناسایی عملیات والفجر 8 حدود 150 بار از اروندرود عبور کرد و بر این‌اساس مهم‌ترین عملیات والفجر 8، تصرف فاو، اسکله، سکوهای نفتی و راه‌های مواصلاتی بود که به لشکر 25 کربلا واگذار شد.

مشاور عالی فرمانده سپاه با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی لشکر 25 کربلای مازندران عبور دو لشکر اصلی از منطقه بود، تصریح کرد: این لشکر موفق به پیشروی در محور جاده استراتژیکی به مساحت 6 کیلومتر نیز شد.

وی یادآور شد: این اقدام شجاعانه فرمانده لشکر سبب شد لشکرهای عاشورا در والفجر 8 فرصت الحاق یابند و جاده استراتژیکی منطقه را نیز تصرف کنند.

کهنسال در پایان خاطرنشان کرد: نصب پرچم امام رضا(ع) توسط لشکر 25 کربلا برای نخستین بار در گلدسته‌های مسجد فاو، عزت و شرف مردم مازندران را رقم زد.


ارسال دیدگاه