تفاوت 20 برابری قیمت انواع یخچال فریزر

تفاوت 20 برابری قیمت انواع یخچال فریزر

<p><span style="font-family: Tahoma;">انواع یخچال فریزر که در مدل&zwnj;های مختلف و متنوعی در بازار لوازم خانگی عرضه می&zwnj;شود رنج قیمتی بین 600 هزار تا 12 میلیون تومان دارد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف به نقل از بازارخبر ، یخچال فریزر در مدل‌های متنوع و البته با ویژگی‌ها و تجهزات مختلف در بازار لوازم خانگی موجود است. به طور کلی یخچال فریز‌های جدید در مقایسه با مدل‌های قدیمی دارای امکانات بیشتری از جمله فیلتر‌ها، سیستم‌های دیجیتال، سیتم‌های خنک کننده چندگانه، آبریز، یخ ساز، زنگ هشدار برای باز ماندن در، تنظیم کننده رطوبت و ... هستند که همین ویژگی‌ها به اضافه نوع برند، گارانتی و البته رده انرژی در قیمت‌ آن تاثیرگذار است.

در سال‌های اخیر یخچال فریزر‌ها در بازار دارای چند مدل اصلی بوده است.

یخچال فریزر دوقلو، یخچال فریزر ساید بای ساید، یخچال و فریزر درب پایین، یخچال و فریزر درب بالا، یخچال و فریزر درب فرانسوی، یخچال تک و فریزر تک از جمله آن‌ها هستند.

به طور کلی نسل‌های جدید یخچال فریزر‌ها از ویژگی‌هایی چون سیستم خنک کننده دو یا چند گانه، آبریز، انجماد سریع، سیستم ایمنی و ضد خش، یخ ساز و ... برخوردارند.

به عنوان نمونه یخچال فریزر دو قلو به طور متوسط با ظرفیت 689 معادل پنج میلیون و 848 هزار تومان، یخچال فریزر دو قلو با ظرفیت 538 و رده انرژی ++A هفت میلیون و 834 هزار تومان فروخته می شود. همچنین برخی مدل‌های یخچال فریزر‌های دوقلو با سیستم‌های پیشرفته‌تر 12 میلیون و 489 هزار تومان عرضه می‌شوند.

اما یخچال فریزر‌های ساید بای ساید با ظرفیت 741 با سیستم خنک کننده دوگانه شش میلیون و 738 هزار تومان، یخچال فریزر در همین مدل با ظرفیت 27 فوت چهار میلیون و 688 هزار تومان قیمت دارد.

قیمت یخچال‌های ساید بای ساید که طرفداران خاص خود را دارد و جزو یخچال فریزر‌های گران قیمت محسوب می‌شود تا حدود هفت میلیون تومان نیز می‌رسد.

همچنین یخچال فریزر‌ درب پایین با ظرفیت 28 فوت و سیستم خنک کننده دو گانه سه میلیون و 578 هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین در برخی مدل‌های پایین تر قیمت آن حدود دو میلیون تومان است. یخچال فریزر درب بالا نیز به طور متوسط بین دو تا چهار میلیون تومان فروخته می‌شود.

همچنین یخچال فریزر‌های با درب فرانسوی رنج قیمتی بین شش تا بیش از 10 میلیون تومان دارد. یخچال‌های تک نیز 600 تا 900 هزار تومان و فریزر تک حدود 800 هزار تا یک میلیون تومان قیمت دارند.

یکی از ویژیگی‌های مهم یخچال‌های جدید در مقایسه با یخچال‌های قدیمی چگونگی آب شدن برفک یخچال است. در اکثر یخچال‌های نسل جدید روش‌هایی در نظر گرفته شده که برفک یخچال به طور اتوماتیک از بین برود. این اتفاق باعث طولانی‌تر شدن عمر یخچال و عملکرد مطلوب تر آن خواهد شد.

اما دانستن چند نکته اساسی برای چگونگی نگهداری یخچال ضروری به نظر می‌رسد.

یخچال فریزر باید در محلی مناسب و به دور از تابش نور خورشید و گرما قرار داشته باشد. باید از قرار دادن ظروف شیشه‌ای در داخل فریزر اجتناب شود، چرا که باعث شکستگی آن‌ها خواهد شد.

باید مراقبت های لازم از کابل یخچال فریزر صورت بگیرد و نباید با آب برخوردی داشته باشد، چرا که می‌تواند باعث برق گرفتگی یا آتش سوزی شود.

یخچال فریزر نباید در مجاورت گاز، بخاری و وسایلی که تولید حرارت دارند قرار بگیرند. در صورت وارد شدن آسیب جدی به بخش‌های مختلف یخچال فریزر باید مشکل توسط تکنسین و متخصص برطرف شود.

همچنین باید هر چند وقت یکبار محیط داخلی و درونی یخچال تمییز شود، چرا که یکی از دلایل خرابی دستگاه می تواند همین عامل باشد.
 
منبع:ایسنا


ارسال دیدگاه