ارائه 1000 پایان‌نامه با موضوع دفاع مقدس تا 3 سال آینده
جانشين رئيس بنياد حفظ آثار کشور خبر داد

ارائه 1000 پایان‌نامه با موضوع دفاع مقدس تا 3 سال آینده

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش&zwnj;های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح از ارائه یک هزار پایان&zwnj;نامه با موضوع دفاع مقدس تا سه سال آینده خبر داد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از فارس، محمدحسن نامی بعد از ظهر امروز در دومین یادواره شهدای روستای«نظام‌محله» شهرستان گلوگاه، اظهار داشت: دفاع مقدس بر سه پایه حماسه، معنویت و عقلانیت استوار بود و در حالی‌که تا قبل از انقلاب، سه میلیون و 520 هزار کیلومتر از خاک ایران در جنگ‌های مختلف از این سرزمین جدا شد اما پس از انقلاب و در جنگی نابرابر با قدرت‌های دنیا، حتی یک وجب از خاک ایران به دست بیگانگان نیفتاد.

وی به بعد معنویت رزمندگان اسلام و فراتر از زمان‌بودن شهدا اشاره کرد و بیان داشت: انسانی که با انگیزه‌های معنوی وارد جنگ شود نیرویش چند برابر می‌شود و می‌تواند با تمام قدرت در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کند.

نامی با بیان‌ اینکه جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از علوم به‌ویژه در زمینه دفاعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: به برکت شهدا، کشور ما در وضعیت مطلوبی قرار دارد، وضعمان خوب است و بهتر هم می‌شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مهم‌ترین وظیفه بنیاد حفظ آثار را انتقال فرهنگ جهاد و شهادت(فرهنگ پایداری) در کشورهای اسلامی و حتی کشورهای زیر سلطه ستم، عنوان و تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی نشان دادیم که استراتژی انقلاب اسلامی، برگرفته از استراتژی عاشورا است، نه به کسی ظلم می‌کنیم و نه زیر بار ظلم کسی می‌رویم.

وی افزود: اگر امروز استکبار در مقابل مقاومت ما کوتاه آمد و سعی دارد مذاکره کند به دلیل وجود فرهنگ ایثار و شهادت است.

نامی به برخی فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: پژوهشکده دفاع مقدس یکی از آن‌هاست که ابعاد مختلف دفاع مقدس را  بررسی می‌کند و تصمیم داریم تا دو - سه سال آینده در رشته‌های دکتری و کارشناسی ارشد، یک‌هزار پایان‌نامه‌ که موضوعاتشان مرتبط با بررسی ابعاد مختلف دفاع مقدس باشد، ارائه شود.

وی گفت: اگر به‌دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم باید دنبال اقتصادی که در دفاع مقدس داشتیم؛ باشیم، وجود 36 هزار شهید دانش‌آموز و دانشجو به ما می‌گوید که شهدا راهنما و الگوی جوانان ما باید باشند و سبک زندگی جوانان ما باید سبک زندگی شهدا باشد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با بیان اینکه خاطرات و تجربیات فعلی حوزه دفاع مقدس کافی نیست و این بنیاد به‌‌دنبال استفاده از تمام تجربیات حوزه دفاع مقدس است، اظهار داشت: راه‌اندازی سازمان‌های سیما فیلم، روحانیون، زنان، مردم‌نهاد و پیشکسوتان، بنیاد را در تحقق اهدافش کمک می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری منظم اردوهای راهیان نور در کشور، اظهار داشت: تابستان سال گذشته چهار میلیون و 900 هزار نفر از مناطق عملیاتی بازدید کردند که بیش از 40 درصد آن‌ها به‌صورت داوطلب و بیش‌تر از قشر جوان و نوجوان بودند که به همراه خانواده از این مناطق دیدن کردند.

امیر نامی در پایان به حماسه 9 دی اشاره و گفت: این حماسه نشان داد مردم به ولی‌فقیه خود عشق می‌ورزند، 9 دی مشت محکمی به دهان استکبار و صهیونیزم بود که هنوز هم در شوک آن روز مانده است.


ارسال دیدگاه