کشت 40 درصد از توت‌فرنگی مازندران در بابلسر
رئيس سازمان جهاد کشاورزي مازندران خبر داد

کشت 40 درصد از توت‌فرنگی مازندران در بابلسر

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه نزدیک به 40 درصد از توت&zwnj;فرنگی مازندران در شهرستان بابلسر کشت می&zwnj;شود، گفت: روستای ازنوا از مراکز عمده تولید این محصول در استان است.</span></p>

به گزارش  مازند اصناف به نقل از مشهدسر؛ دلاور حیدرپور در حاشیه مراسم برداشت توت‌فرنگی در روستای ازنوا شهرستان بابلسر با انتقاد از بزرگ جلوه دادن مصرف سموم شیمیایی در مازندران، اظهار کرد: استفاده از سم و کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی اجتناب‌ناپذیر است.
وی افزود: هیچ جای دنیا مصرف کود و سم را حذف نکرده‌اند و حتی به میزان اندک هم که باشد از آن استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: طبق آمارهای موجود، سرانه مصرف سم در هر هکتار در ایران حتی نسبت به آمریکا و اتحادیه اروپا کمتر است.


این مسئول با بیان اینکه یک‌ششم از سموم مصرفی در کشور در مازندران مورد استفاده قرار می‌گیرد، تأکید کرد: میزان محصولات ناسالم در بخش کشاورزی مازندران نزدیک به صفر است.

حیدرپور مصرف سم را آخرین راه مبارزه با آفت‌ها دانست و تصریح کرد: کشاورزان به درستی و به موقع از سموم استفاده کنند.

وی با اشاره به سطح زیرکشت توت‌فرنگی در استان مازندران، بیان کرد: مازندران رتبه دوم را در زمینه تولید توت‌فرنگی در کشور دارا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان با بیان اینکه نزدیک به 40 درصد از توت‌فرنگی مازندران در شهرستان بابلسر کشت می‌شود، گفت: روستای ازنوا از مراکز عمده تولید این محصول در استان است.


ارسال دیدگاه