فروش غیرقانونی عینک در مطب های چشم پزشکی بلای جان عینک فروشان ساری
اختصاصي/گفت و گوي مازند اصناف با قديمي ترين عينک ساز مرکز مازندران

فروش غیرقانونی عینک در مطب های چشم پزشکی بلای جان عینک فروشان ساری

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">پیشکسوت عینک ساز مرکز مازندران در گفت و گو با مازند اصناف فروش عینک در مطب های چشم پزشکی را معضل اصلی بازار عینک قلمداد کرد و گفت: بارها و بارها به این موضوع اعتراض کرده ایم اما متاسفانه صدای ما به گوش مسئولان نمی رسد.<br /> </span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف، هر ساله و با گرمتر شدن دمای هوا در این هنگام از ایام سال، بازار فروش عینک های آفتابی نیز داغ می شود. ما برای کسب اطلاعات لازم جهت خرید عینک های آفتابی مناسب و نیز اطلاع از مشکلات پیش روی عینک فروشان مرکز مازندران، سری به آقای مسعود زرگری پیشکسوت عینک ساز ساری که سابقه فعالیتش به قبل از انقلاب بر می گردد زده ایم تا پاسخ سوالاتمان را از او جویا شویم.

 


* آقای زرگری ضمن عرض سلام لطفا خودتان را برای مخاطبان ما معرفی کنید و مختصری از سوابق کاری تان را برایمان بیان کنید.

 

 


با عرض سلام بنده مسعود زرگری متولید 1331 صادره از ساری هستم که از سال 1353 به حرفه عینک سازی اشتغال دارم. بنده البته شغلم را مدیون پدرم حاج اصغر زرگری هستم که ایشان خیلی پیش تر از من، و در زمان روس ها به این شغل اشتغال داشت.


 

زنده یاد حاج اصغر زرگری


بنده پس از گذراندن دوره های تحصیلی  و اخذ پروانه ساخت عینک در سال 1352، از تهران به ساری عزیمت کردم و بمدت 15 سال در خیابان فرهنگ فعالیت داشتم و پس از آن نزدیک به سه دهه است که در مکان فعلی در خیابان قارن ساری در خدمت شهروندان عزیز ساری هستم.



* آقای زرگری لطفا برای ما از مشکلات بازار عینک مرکز مازندران و همچنین نیازهای این بازار گپ بزنید.



بله، متاسفانه بازار عینک پر شده از مشکلاتی که رفته رفته و طی بیش از یک دهه، این بازار را رو به رکود پیش به تعطیلی واحدهای صنفی عینک ساز می برد.


در حال حاضر بزرگترین مشکل ما عینک سازان و عینک فروشان، فروش عینک در مطب های چشم پزشکی مرکز مازندران است که برابر قانون فروش عینک از سوی پزشکان ممنوع اعلام شده است.


اکثر قریب به اتفاق چشم پزشکان ساری، پس از ویزیت بیمار، با ترفندهای گوناگون نظیر: عدم ارائه نسخه جهت مراجعه بیمار به عینک فروشی ها، با عدم قبول مسئولیت عینک در صورت وجود مشکل، و ... بیمار را قانع به خرید عینک در مطب هاشان کرده اند و دیگر نسخه ای به عینک فروشان نمی رسد.


برای ما سوال است که پزشکان علیرغم درآمدهای میلیونی از منابع مختلف، چه نیازی به فروش عینک در مطب هاشان دارند به گونه ای که این عمل آنان موجب رکود بازار عینک فروشانی شده اند که خود با هزاران مشکل، مشغول به فعالیت هستند. البته این عمل آنان سبب دلسردی جوانان علاقه مند به این کار نیز گردیده است که این مهم سبب به خطر افتادن این شغل نیز گردیده است.



 

 


واقعا این جای انصاف است که چشم پزشکان بدون اخذ پروانه کسب، بدون داشتن مجوز ساخت، بدون کوچکترین جریمه، یا پاسخگویی به اماکن و تعزیرات به راحتی به کار خود ادامه دهد اما یک بازاری با داشتن پروانه کسب، مجوز ساخت، تحصیلات دانشگاهی، هزینه های جانبی نظیر: جریمه، تعزیرات،اجاره، مالیات و ... منتظر فروش عینک آفتابی باشد.


* آقای زرگری آیا تا به حال نسبت به این موضوع اقدامی کرده اید؟


ما بارها و بارها به اتاق اصناف، اماکن و دستگاه های مربوطه مراجعه کرده ایم اما هیچ پاسخ یا اقدام قانع کننده ای از مسئولان دریافت نکرده ایم .


* آیا بازار عینک از مشکلات دیگری هم رنج می برد؟


بله ، موضوع دیگری که خیلی به این بازار صدمه زد و نقش اثرگذار و مضاعفی در رکود بازار داشت ، از سوی همکاران صنفی خودمان صورت می گیرد. متاسفانه همکاران تعمیرکار ما که رسته فعالیتشان تنها تعمیرات عینک است اقدام به فروش عینک می کنند.


خودتان قضاوت کنید با فروش عینک از سوی پزشکان، و سپس تعمیرکاران عینک و درصد کمی هم دست فروشان و بساطی ها بازاری برای فعالیت عینک سازان و عینک فروشان باقی می ماند؟؟؟



 


* آقای زرگری لطفا در خصوص خرید عینک های آفتابی توصیه های لازم را برای مخاطبان ما ارائه کنید:

 

بنده ایتدا از همه آنها می خواهم که در درجه اول از دستفروشان عینک نخرند. هنگام خرید عینک صرفا تنها به ظاهر و زیبایی عینک توجه نکنند. از خرید عینک های 20 تا 25 هزار تومانی که فاقد uv هستند نیز جدا خودداری کنند.


آنها براحتی و خاطری آسوده از در امان ماندن چشم هاشان از هرگون آسیب جدی ، می توانند با مراجعه به عینک فروشی های معتبر و مجاز، عینک های دلخواه خودشان را با برند و استانداردهای عالی، همراه با گارانتی و تعهد فروشنده خریداری و تهیه نمایند.


*ضمن تشکر از شما که وقتتون رو در اختیار ما گذاشتید، اگر مطلب پایانی برای این گفت و گو دارید، می شنویم:


بنده هم ضمن تشکر از شما بخاطر حسن توجه به مشکلات اصناف و بازاریان، امیدوارم در آینده ای نزدیک شاهد حل این مشکلات از سوی مسئولان باشیم.

 

انتهای پیام/

م.قربانی


ارسال دیدگاه