رتبه‌بندی نانوایی‌ها کیفیت نان را افزایش می‌دهد
رييس اتحاديه نان‌هاي فانتزي

رتبه‌بندی نانوایی‌ها کیفیت نان را افزایش می‌دهد

<p><span style="font-family: Tahoma;">رییس اتحادیه نان&zwnj;های فانتزی (حجیم و نیمه&zwnj;حجیم) گفت: رتبه بندی واحدهای صنفی اقدام بسیارخوبی است و می&zwnj;تواند در بحث کیفیت نان شرایط سالم و رقابتی تری ایجاد کند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف، محمدجواد کرمی با بیان اینکه هیچ دستورالعمل یا مکاتبه ای برای رتبه بندی واحدهای صنفی در این حوزه نداشته‌ایم، اظهارکرد: سال ها قبل پیشنهاد رتبه بندی را داده بودیم چون اگر قرار است چنین اقدامی صورت گیرد بهتر است از صنف نان های فانتزی این رتبه بندی به عنوان پایلوت آغاز شود که البته این کار صورت نگرفت.

 

 


وی با بیان اینکه اتحادیه قنادان و اغذیه فروشان سال‌هاست که واحدهای‌شان را درجه‌بندی کرده‌اند، گفت: در زمینه نان موضوع آرد یارانه ای همیشه مشکل آفرین بوده و دولت با توجه به اینکه موضوع حذف مستقیم یارانه آرد را پیش رو دارد که در این راستا قرار بود تا پایان سال گذشته 20 درصد از نانوایی ها آزادپز شوند و در آینده نیز همه نانوایی ها آزاد ‌شوند؛ بنابراین بهتر است این رتبه بندی هر چه سریع تر اجرایی شود.

 


رتبه بندی برای افزایش کیفیت بسیار خوب است


وی در عین حال بیان کرد: رتبه بندی برای افزایش کیفیت بسیار خوب است و باید برای واحد درجه یک، مزیت هایی در نظر گرفت تا بقیه نیز برای افزایش کیفیت خود ترغیب شوند.



 کرمی افزود: درصد بالایی از نانوایی ها از نظر بهداشتی شرایط لازم را ندارند و بدون شک در این رتبه بندی می‌توانیم بفهمیم چه تعدادی از نانوایان دارای شرایط مناسب هستند.



 رتبه بندی واحدهای صنفی در نهایت به نفع دولت و مردم است


رییس اتحادیه نان‌های فانتزی(حجیم و نیمه‌حجیم) ادامه داد: رتبه بندی اقدام خوبی است که در نهایت به نفع دولت و مردم است و مردم نیز می توانند از نان سالم و محصول استاندارد استفاده کنند.



وی با بیان اینکه 545 واحد صنفی مجاز نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم تهران در شهر تهران داریم، گفت: تعداد واحدهای صنفی مجاز در استان تهران 680 واحد است که اگر استان البرز را به آن اضافه کنیم این میزان به 800 واحد افزایش می‌یابد و در کل کشور حدود 3000 واحد صنفی مجاز در این صنف داریم.

 

 

منبع: اتاق اصناف ایران

 



ارسال دیدگاه