کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات

کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">&nbsp;نمایندگان مجلس دیروز برای یازدهمین بار به کابینه حسن روحانی کارت زرد دادند. آنان با طرح سوال از محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، &zwnj;در شرایطی که از پاسخ&zwnj;های او قانع نشدند، یازدهمین کارت زرد خود را به او دادند تا به این ترتیب محمود واعظی نهمین وزیر دولت روحانی باشد که از مجلس کارت زرد دریافت می&zwnj;کند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف، در این میان، اما سوالاتی که واعظی را به مجلس کشانده است جالب توجه است؛ نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران سوالاتی را مطرح کردند که در اولین آنها از وزیر ارتباطات درباره دلیل توسعه شبکه و پهنای‌باند اینترنت سوال شده است.

هرچند در ادامه این سوال آمده است که این اقدام وزارت ارتباطات به دلیل آنکه بدون پیوست فرهنگی، قبل از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و بی‌توجه به ظرفیت داخلی بوده مطرح شده است، اما محمود واعظی در پاسخ خود تاکید کرد که اقدام به توسعه پهنای باند در راستای اجرای دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارس،  وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه ماموریت ما توسعه پهنای‌باند است، گفت: «در هیچ جای قانون به ما ابلاغ نشده است که پهنای‌باند را گسترش ندهیم. ما در پروژه‌های مختلف از تجهیزات داخلی استفاده کرده‌ایم. پیش از این تنها ۱۰ درصد کاربران اینترنت از محتوای داخلی استفاده می‌کردند و ۹۰ درصد از محتوای خارجی اما امروز با راه‌اندازی مراکز داده‌ها، ۳۵ درصد مردم از محتوای میزبان‌های داخلی استفاده کرده و ۶۵ درصد از محتوای خارجی استفاده می‌کنند.»  از سوی دیگر سوال‌کنندگان «علت عدم ابلاغ ضوابط بهره‌برداری از اینترنت تلفن همراه» را نیز از وزیر ارتباطات پرسیدند.

 در ادامه نصرالله پژمان‌فر، با بیان اینکه، برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات، مجلس سالانه بودجه زیادی را اختصاص می‌دهد؛ اما وزارت ارتباطات به غیر از نمایش چند اسلاید، کاری در این زمینه انجام نداده است، گفت: «امروز اینترنت که امری ضروری برای مردم است، همراه با شبکه ملی اطلاعات نشده و ما هزینه زیادی بابت کار بی‌کیفیت به مردم تحمیل می‌کنیم و ۱۰ برابر قیمت واقعی اینترنت از مردم پول می‌گیریم و اینترنت خارجی را با قیمت بالا و کیفیت پایین به مردم ارائه می‌دهیم.»

واعظی اما در پاسخ به اظهارات پژمان‌فر در خصوص گرانی اینترنت، گفت: «ما به‌عنوان شرکت زیرساخت، پهنای‌باند در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار می‌دهیم که قیمت آن از قیمت منطقه‌ای و بین‌المللی بالاتر نیست. علاوه‌بر این ما باید روی امنیت و صیانت از شبکه‌ هم کار کنیم.» به هر روی اظهارات واعظی نتوانست سوال‌‌کنندگان را قانع کند.

بر این اساس پاسخ وزیر ارتباطات به رای گذاشته شد و در آن میان از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه، ۹۹ نماینده رای مخالف و ۱۱ نماینده رای ممتنع دادند.

تنها ۷۰ نماینده پاسخ‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را قانع کننده دانستند. پیش از این مجلسی‌ها به علی ربیعی وزیر کار، رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی جنتی وزیر ارشاد و عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور نیز کارت زرد داده‌ بودند. همچنین محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت و علی‌‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، از جمله وزیرانی هستند که تاکنون دو کارت زرد از مجلس دریافت کرده‌اند.


ارسال دیدگاه