متوسط استفاده از گجت های الکترونیکی در دنیا+نمودار

متوسط استفاده از گجت های الکترونیکی در دنیا+نمودار

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">آنطور که آمارها نشان می&zwnj;دهد افراد بالغ (بالای 18 سال) در کشورهای پیشرفته روزانه در حدود 11 ساعت از ابزارها و گجت های الکترونیکی خود برای مصارف مختلف استفاده می&zwnj;کنند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بازار خبر، با پیشرفت فناوری و مرود تکنولوژی‌های جدید به زندگی افراد جای تعجبی وجود ندارد که مردم بیش از گذشته از ابزارها و گجت های الکترونیکی در طول روز استفاده می‌کنند.



موسسه Nilsen Toatal Audience Report اخیراً مطالعاتی را در مورد میزان استفاده افراد از گجت های الکترونیکی در طول روز انجام داده است و نتایج آن را که بسیار قابل توجه نیز است را منتشر کرده است. آنطور که آمارها نشان می‌دهد افراد بالغ (بالای 18 سال) در کشورهای پیشرفته روزانه در حدود 11 ساعت از ابزارها و گجت های الکترونیکی خود برای مصارف مختلف استفاده می‌کنند.



از گوش کردن به رادیو و استفاده از اپلیکیشن ها در گوشی‌های همراه هوشمند گرفته تا بازی کردن با کنسول‌های خانگی و تماشای تلویزیون تقریباً بخش قابل توجهی از زندگی افراد در جوامع امروزی را پر کرده است.



با در نظر گرفتن این موضوع که افراد بالغ به طور متوسط 16 تا 18 ساعت در روز را بیدار هستند عدد 11 ساعت به نظر بسیار زیاد می‌رسد. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که استفاده از ابزارها و گجت های دیجیتالی و الکترونیکی در طول روز توسط افراد با فعالیت‌های دیگر همراه است. به طوری که افراد در حین کار و فعالیت‌های مختلف به طور همزمان از گجت ها و ابزارهای الکترونیکی خود استفاده می‌کنند.



با وجود اینکه کارشناسان بهداشت و سلامت به طور مکرر در مورد استفاده بیش از حد از ابزارهای الکترونیکی هشدارهای زیادی می‌دهند اما به نظر می‌رسد با روند کنونی گسترش فناوری اطلاعات در جوامع امروزی استفاده از این ابزارها اجتناب ناپذیر است.

 


در نمودار زیر میزان متوسط استفاده افراد از ابزارهای گوناگون را مشاهده می‌کنید.







ارسال دیدگاه