طرح میدان میوه و تره بار چالوس در حد یک کلنگ زنی!

طرح میدان میوه و تره بار چالوس در حد یک کلنگ زنی!

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>کلنگ احداث میدان میوه و تره بار چالوس در سال 89 باحضور معاون عمرانی استاندار مازندران به زمین زده شد اما پس از گذشت 3 سال هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بلاغ در شهرستان چالوس،شهرستان بزرگ چالوس با موقعیت استراتژیک گردشگری نیازمند توجه و حمایت ویژه می باشد زیرا با وجود میلیون ها گردشگر باید دارای زیرساخت های ویژه باشد.

چالوس ورودی سه استان می باشد که عدم توجه به امکانات ان باعث گردیده دچار مشکلاتی عدیده باشد. میدان میوه و تره بار سنتی چالوس که سال های دور فقط برای پاسخ و رفع نیاز شهروندان چالوسی برپاشده بود امروز با وجود ازدیاد جمعیت منطقه و از طرفی ورود میلیونی گردشگران نمیتواندپاسخگوی نیازهای امروزه باشد.

در سال 89 باحضور معاون عمرانی استاندار مازندران ،مسئولین شهرستانی کلنگ احداث میدان میوه و تره بار چالوس در زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع به زمین زده شد اما تاکنون پس از گذشت چندسال هیچ اتفاقی نیافتاده است و زمین همانطور به شکل اول خود باقی مانده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان چالوس در این باره گفت:در زمان کلنگ زنی،تغییرکاربری صورت نگرفته بود و کلنگ زده شده پس از گذشت این مدت زمانی در شرایط موجود تغییر کاربری انجام شده و باتوجه به اینکه اسناد و مدارک زمین به نام میدان میوه و تره بارنگردیده مسکن و شهرسازی درخواست هزینه کارشناسی روز را نموده است و به واگذاری زمین تمکین نمی کند و از آنجایی که طبق مصوبه هیات وزیران و تاکید شورای عالی استان ها برای توسعه میادین میوه و تره بار زمین می بایست بصورت رایگان تحویل داده می شد اما این موضوع از سوی مسکن و شهرسازی استان رد شد و مقررگردید زمین برای دسترسی آسان به شهرداری واز سوی شهرداری و شورای شهر به اتحادیه میوه وتره بار تحویل داده شود که این مورد در نشست شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر چالوس باحضور مسوولین مورد موافقت نهایی قرارگرفت.

شهردار چالوس در نشست با اعضای شورای اسلامی و رییس میدان میوه و تره بار گفت: باید این زمین در تملک شهرداری قرار گیرد و سند بنام شهرداری باشد زیرا نهاد مردمی است پس باید به شهر و شهروندان خدمات شهری ارائه دهد و مقرر گردیده که شهرداری در این خصوص وارد مذاکره بامسکن و شهرسازی شود و پس از آن به میدان میوه و تره بار سرقفلی داده شود .

به هرحال با همه پیگیری ها و تلاش هایی که انجام شده ،همچنان چالوس از داشتن یک میدان میوه و تره بار جهت خدمات رسانی به شهروندان و گردشگران محروم مانده است.


ارسال دیدگاه