مايکروسافت چگونه با عرضه رايگان نرم‌افزار پول بيشتري کسب خواهد کرد؟

مايکروسافت چگونه با عرضه رايگان نرم‌افزار پول بيشتري کسب خواهد کرد؟

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">شرکت مايکروسافت در دنياي نرم&zwnj;افزارهاي مرتبط با رايانه دست به کارهاي عجيب و غريبي زده است. ارائه ويندوز رايگان و يا لايسنس&zwnj;هاي مخصوص براي توليدکنندگان رايانه&zwnj;هاي شخصي يا ويندوزفون و نهايتا آفيس رايگان براي iOSو اندرويد از جمله کارهاي بديع اين شرکت بوده است.<br /> </span></p>

به گزارشمازند اصناف، ارائه نرم‌افزارهاي رايگان براي گوشي‌هاي هوشمند نيز از جمله کارهاي يادشده است. باتوجه به سابقه اين شرکت در بازار رايانه، اين سوال باقي خواهد ماند که اين رويه چگونه به کسب درآمد توسط مايکروسافت منجر خواهد شد؟

به طور سنتي درآمد مايکروسافت از فروش لايسنس برنامه‌هايي مانند ويندوز، آفيس و يا فروش نرم‌افزار به شرکت‌ها و توليدکنندگان حاصل مي‌شده است. اکنون با توجه به استراتژي يادشده، مايکروسافت به غول دنياي رايانه‌هاي شخصي تبديل شده است.

 



با مطرح شدن بحث گوشي‌هاي همراه، اين شرکت دورخيزي براي حضور قدرتمند در اين بازار البته با درپيش‌گرفتن رويه‌اي جديد داشته است. در روز جاري Chris Caposella مسئول بازاريابي اين شرکت نرم‌افزاري به تشريح برنامه و رويه اين شرکت به منظور تحصيل سود پرداخت.

اين روند سوددهي شامل چهار قسمت مختلف براي بدست آوردن مشتري، درگيرکردن، درخواست وجه و نهايتا سوددهي است. در مرحله اول مايکروسافت افراد را تشويق مي‌کند از نرم‌افزارهايي مانند آفيس براي آي‌پد به طور رايگان استفاده کنند. اين مرحله تنها در جهت جذب بيشتر کاربران انجام مي‌پذيرد.

در مرحله دوم، اين شرکت با توجه به قابليت‌هاي نرم‌افزاري، افراد را درگير و معتاد به استفاده از برنامه‌ها خواهد کرد. در مرحله بعدي دايره طرفداران، وسيع‌تر شده و نهايتا کاربر مجبور خواهد بود براي استفاده از برنامه‌ها اقدام به ثبت‌نام و پرداخت هزينه کند. نهايتا مايکروسافت با رويه‌اي راحت درآمدزايي خواهد کرد.



شرکت‌هايي مانند گوگل در قبال استفاده رايگان کاربران از سرويس‌ها، اطلاعات آن‌ها را مالک مي‌شوند و يا از سيستم تبليغات سوددهي دارند اما رويه مايکروسافت بر درآمدزايي از سرويس‌هاي معتادکننده کاربران بنانهاده شده است.apple-revenue-chart

در اين رويه به بررسي و مقايسه اکوسيستم‌هاي مورد استفاده توسط اپل،گوگل و مايکروسافت پرداخته شده است. بنابرگفته Caposella اگرچه شما در تلويزيون يک تبليغ ساده از آيفون يا آي‌پد اپل را مشاهده مي‌کنيد اما اکوسيستم ويژه‌اي در پشت اين تبليغ ساده نهفته تا بدون آنکه متوجه شويد يک محصول، شما را به سمت استفاده از محصول ديگر رهنمون سازد. اين تبليغات کارا و موثر نهايتا شما را به سمت استفاده از ديگر محصولات ترغيب خواهد کرد.

اين تکنيک، روشي است که مايکروسافت نيز به کار خواهد بست. به عنوان مثال در خصوص سرفيس پرو ۳، ادغام و وابستگي اين تبلت به نرم‌افزار وان‌نوت نهايتا باعث افزايش ميزان استفاده از اين نرم‌افزار شد.

کورتانا نيز با هماهنگي موجود با بينگ سعي مي‌کند اعتياد کاربران به استفاده از خدمات گوگل را کاهش دهد. در صورتي که شما از کاربران کورتانا باشيد، کاربر بينگ نيز خواهيد شد.

کاپوسلا معتقد است ويندوز ۱۰ گامي مهم براي مايکروسافت خواهد بود تا با توجه به ارائه برنامه‌ها، خدمات، و دستگاه‌هايي که هماهنگي کاملي بر روي سيستم‌عامل يکپارچه اين شرکت دارند اين شرکت حرکتي به جلو داشته باشد. از سوي ديگر اين شرکت با تمرکز بر روي سيستم‌عامل‌هاي رقيب مانند iOSو اندرويد از هرشانسي براي کاهس تسلط گوگل و اپل بر کاربران استفاده مي‌کند./فارنت

 

منبع: صبحانه


ارسال دیدگاه