90 دقیقه قبل از خواب موبایل را خاموش کنید

90 دقیقه قبل از خواب موبایل را خاموش کنید

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">نتایج مطالعه محققان انگلیسی نشان می دهد، متوسط زمانی را که اکثر مردم در روز صرف کار با لپ تاپ، تلفن همراه و سایر وسایل رسانه ای می کنند، بیشتر از زمانی است که می خوابند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف، نتایج این مطالعه که توسط محققان کلینیک خواب سایلنت نایت در انگلیس انجام شد، حاکی از این است که افراد بطور متوسط هشت ساعت و 21 دقیقه را در روز صرف خوابیدن می کنند اما بطور متوسط هشت ساعت و 41 دقیقه در روز با وسایل رسانه ای کار می کنند.
 
محققان می گویند: 81 درصد کاربران تلفن همراه خود را در رختخواب در حالت روشن قرار می دهند.
 
همچنین از هر 10 بزرگسال و نوجوانانی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، چهار نفر اظهار کردند که تلفن همراه خود را در شب حتی زمانی که آنها را از خواب بیدار می کند، بررسی می کنند.
 
این مطالعه همچنین نشان داد که 51 درصد از افراد هر روز زمان زیادی را صرف چک کردن نامه های الکترونیکی و استفاده از اینترنت می کنند تا صبحانه خوردن و رسیدن به ظاهر خود.
 
کارشناسان هشدار داده اند که این افزایش استفاده از فناوری بر کیفیت خواب افراد اثر می گذارد و این تاثیر مستقیمی بر سلامت دارد.
 
تحقیقات قبلی نشان داده است که نور آبی منتشره از تلفن همراه تاثیر مخربی بر ریتم طبیعی بدن دارد، به طوری که بدن را گول می زند که تصور کند روز است.
 
این کار تولید هورمون طبیعی خواب به نام ملانین را متوقف ساخته و انسان را بیدار نگاه می دارد.
 
کارشناسان هشدار داده اند که کمبود مداوم خواب می تواند موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، فشار خون بالا و دیابت شود.
 
کمبود خواب همچنین می تواند شخص را مستعد ابتلا به مشکلات سلامت ذهنی مانند اضطراب و افسردگی کند و به باروری زنان و مردان آسیب بزند.
 
محققان توصیه می کنند، برای داشتن خواب خوب، بهتر است ابزارهای الکترونیکی خود را 60 تا 90 دقیقه قبل از خواب خاموش کنید.

 

منبع: صبحانه


ارسال دیدگاه