نظام مسائل برنج مازندران تهیه شد
مسئول جهاد کشاورزی مازندران:

نظام مسائل برنج مازندران تهیه شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت :پس از دستور ویژه رئیس جمهور شهید در دور دوم سفر استانی به این خطه در خصوص جلوگیری از واردات بی رویه برنج و حرکت به سمت خودکفایی این محصول ،نظام مسایل تولید تا عرضه برنج تهیه شده است.

به گزارش مازنداصناف، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید که هفته گذشته در دور دوم سفر استانی به مازندران سفر کرده بود به اهمیت تولیدات محصولات کشاورزی شمال به خصوص مازندران اشاره کرد و گفت :دست دلالان را باید از زنجیره برنج قطع کنیم، حق‌العمل‌کاری باید لحاظ شود اما نه به اندازه هفت برابر سودی که تولیدکننده می‌برد.

رئیس جمهور تاکید کردند که باید با حضور استانداران گیلان و مازندران و دوستانی که در این زمینه کار کردند، نشست‌هایی برگزار شود تا ببینیم نیاز کشور به برنج چقدر است و چقدر تولید داریم؟ باید بدانیم تولید واقعی گیلان و مازندران چقدر است و نیاز واقعی چقدر است. ممکن است کارشناس در وزارتخانه عددی بدهد، اما آن عدد نهایی نیست. این فعالان در میدان هستند و بهتر از وضعیت خبر دارند.

حفظ منافع کشاورزان مازندران محور سخنان رئیس جمهور شهید در سفر۲ روزه به استان بوده است و جهاد کشاورزی مازندران در راستای دستور شخص آیت الله رئیسی جلسه کارگروه اجرای طرح جامع خودکفایی تولید برنج با هدف رفع موانع، افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی برنج برگزار کرد.

 بابک مومنی به ایجاد سامانه سبک به عنوان یکی از نیاز های ضروری حل مشکل چرخه تولید تا عرضه برنج اشاره کرد و گفت: این سامانه می تواند تصویری از شفافیت موجودی بازار، سطح زیر کشت محصول، حذف واسته گری، جلوگیری از احتکار برنج و در نهایت اطمینان کشاورزان و موجب تضمین کشت قراردادی شود.

وی اظهار داشت: نظام چرخه تولید تا عرضه پایدار و هدفمند که منافع تولید کننده تا مصرف کننده را تامین کند در این کارگروه تنظیم و تقدیم وزیر محترم جهاد کشاورزی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه