آسیب‌های طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها به کسب‌وکارها
نماینده استان مازندران در هیأت نمایندگان اتاق اصناف ایران تأکید کرد؛

آسیب‌های طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها به کسب‌وکارها

نماینده استان مازندران در هیأت نمایندگان اتاق اصناف ایران و عضو کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف ایران به دغدغه اصناف و فعالان صنفی در خصوص طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها اشاره کرد و گفت: جهان به یک دهکده جهانی تبدیل شده است و زمان مهم‌ترین مولفه در برقراری ارتباط‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.

به گزارش مازنداصناف، غلامرضا غضنفری نماینده استان مازندران در هیأت نمایندگان اتاق اصناف ایران و عضو کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف ایران در گفتگویی اظهار کرد: در شرایطی که روز پنجشنبه تنها در چند کشور جهان به عنوان تعطیل رسمی شناخته می‌شود، مابقی کشورهای دنیا روزهای شنبه و یکشنبه را به عنوان روز تعطیل در تقویم رسمی خود ثبت کرده‌اند و تجارت خود را بر این اساس در روزهایی غیر از شنبه و یکشنبه انجام می‌دهند.

به گفته وی، در چنین شرایطی، اگر قرار باشد طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه در کشور به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد، عملا اقتصاد و تجارت بین‌المللی ایران با چالش مهمی روبرو خواهد شد. در واقع تعطیلی روزهای ۵شنبه و جمعه در ایران و روزهای شنبه و یکشنبه در سایر کشورها، به این معناست که امکان کسب و کار و تجارت برای ایران محدود به سه روز در هفته خواهد شد.

غضنفری ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کسبه و فعالان صنفی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه تجارت و صادرات محصول نیز فعالیت می‌کنند و لذا تعطیلی روزهای پنجشنبه باعث کسادی بازار و افت کسب و کار آنها می‌شود.

وی در پایان خواستار توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیامدهای تصویب طرح تعطیلی روزهای ۵شنبه شد و تأکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به این نکته توجه داشته باشند که مصوبات آنها گره‌ایی از کار بازار و بازاریان کشور باز کند، نه اینکه مانعی به موانع موجود اضافه شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه