هدف‌گذاری صادرات یک میلیارد دلاری کالا از مازندران به چین
استاندار مازندران خبر داد

هدف‌گذاری صادرات یک میلیارد دلاری کالا از مازندران به چین

 استاندار مازندران گفت : صادرات یک میلیارد دلاری کالا از مازندران به کشور چین با پیگیری‌های مسوولان ارشد استان و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هدف‌گذاری شده است.

به گزارش مازنداصناف، سید محمود حسینی‌پور روز شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان در ساری افزود : مقدمات خوبی با انعقاد تفاهم‌نامه‌های صادراتی با چین برای صادرات کالا از مازندران به چین فراهم شده است و در این وادی صادرکنندگان و بخش خصوصی باید با اراده قوی هرچه سریع‌تر برای به دست آوردن این بازار مهم جهانی بکوشند.

وی خاطر نشان کرد : پیگیری‌های مهمی از سوی دبیرخانه ویژه صادرات کالا از مازندران به چین در حال انجام بوده و با دقت تمامی موانع برای تحقق این امر در حال برداشته شدن است.

استاندار مازندران با بیان این که گسترش روابط تجاری با همسایگان را جزو مولفه‌های اساسی برای توسعه استان می‌دانیم ، گفت : تحقق جهش صادراتی از مبدا مازندران به کشور مختلف جهان نمایشی نیست و مسوولان با جدیت درصدد انجام این کار مهم هستند.

حسینی پور اضافه کرد : ظرفیت توسعه صادراتی از استان مازندران وجود دارد و مسوولان امر برای احیای این رویکرد توسعه‌ای مهم در تلاش باشند و آسان نگری در تحقق رشد تولید برای ورود به بازارهای جهانی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

وی از موفقیت در پیگیری‌ برای فعالیت پایانه بارهوایی (کارگو) با اضافه شدن ۲ فروند هواپیما در استان مازندران برای جا به جایی کالاهای صادراتی از مازندران خبر داد و تصریح کرد : دولت تمام تلاش‌های خود برای توسعه صادرات از مازندران را انجام داده و اکنون نوبت بخش خصوصی و صادرکنندگان است که تمام قد پای کار بیایند.

استاندار مازندران افزود : حمایت مالی از کشاورزان و تولیدکنندگان استان را در دستور کار قرار داده‌ایم و دولت برای رونق کسب و کار با اجرای طرح‌های صادراتی ایمان دارد.

به گزارش ایرنا ، مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد. حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند. بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.
مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد

مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا


ارسال دیدگاه