بلایی که تاکسی‌های اینترنتی بر سر آژانس‌ها آورده‌اند!
يادداشت؛

بلایی که تاکسی‌های اینترنتی بر سر آژانس‌ها آورده‌اند!

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">از کارمندی که در بازگشت ازاداره با اینکه نیازی ندارد و درمسیرچند سرویس انجام می&zwnj;دهد گرفته تاجوانی که برای تنوع اقدام به سرویس دهی می&zwnj;کند؛ هیچ&zwnj;کس به این فکرنمی&zwnj;کند که همین سرویس&zwnj;های کوچک شاید سبد درآمدی راننده&zwnj;ای که ساعت&zwnj;ها درنوبت انتظار نشسته است را خالی&zwnj;تر می&zwnj;کند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ نیکان مشایخ عضو اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه شهرستان ساری طی یادداشتی نوشت:

سالیان درازی‌است که آژانس‌های مرکزاستان دارای اتحادیه شده وفرازونشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته‌اند و همچنان درگیر مشکلات خاص خود هستند.

یک‌روز صلاحیت راننده، یک‌روز سهمیه سوخت، یک‌روزعلائم خودرو و روزدیگر پارکینگ؛ و امروزه پدیده جدیدی با عنوان تاکسی اینترنتی به معضل اصلی مبدل شده است.

دردنیای امروز هیچ‌کس بابروز شدن و پیشرفت مخالف نیست اما به چه قیمتی....


چه بسیارکسانی که بااین اقتصاد بیمار از پس معیشت روزانه خود برنمی‌آیند و بعد ازشغل اول، مجبوربه انتخاب شغل دوم یا همان رانندگی می‌شوند و رو به کار در تاکسی تلفنی‌ها می‌آورند تا باری از دوش‌شان برداشته شود.


اما با ورود تاکسی‌های اینترنتی، اختلال شدیدی در بازار کار این قشر به وجود آمده است که تا امروز کسی پاسخگو نبوده است.


تمامی ارگان‌های ذیربط در ظاهر مخالف حضوراین تاکسی‌ها هستند، ولی در باطن هیچ حرکتی انجام نمی‌شود.


رانندگانی که بنا به هر دلیلی از اشتغال آن‌ها درآژانس‌ها جلوگیری می‌شود؛ به راحتی در این مجموعه‌ها مشغول به‌کار می شوند.


از کارمندی که در بازگشت ازاداره با اینکه نیازی ندارد و درمسیرچند سرویس انجام می‌دهد گرفته تاجوانی که برای تنوع اقدام به سرویس دهی می‌کند؛ هیچ‌کس به این فکرنمی‌کند که همین سرویس‌های کوچک شاید سبد درآمدی راننده‌ای که ساعت‌ها درنوبت انتظار نشسته است را خالی‌تر می‌کند.


مگرنه اینکه ارگان‌های ذیربط موظف به تنظیم بازار هستند، تنظیم بازار فقط مربوط به نرخ سیب شب عید نیست؛ همان‌طور که باید جلوی گران‌فروشی گرفته شود باید با ارزان‌فروشی بی علت هم برخورد شود.


در حالی که باید برای یک حراج ساده باید مجوزگرفته شود؛ پس چگونه این شرکت‌ها با پایین‌ترین نرخ ممکن و حتی ضرر فعالیت می‌کنند؟


بترسید که به مرور زمان تاکسی تلفنی‌ها دچارکسادی بازار شده و مجبور به تعطیلی شوند و امپراطوری اینترنتی‌ها شکل بگیرد! و آن‌وقت نه نرخی خواهد بود و نه قیمتی؛ بلایی که امروزه، هولدینگ‌ها و فروشگاه‌های بزرگ بر سر خرده‌فروش‌ها و سوپرمارکت‌های مواد غذایی آورده‌اند...

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه