به گزارش مازند اصنافو به نقل از بازار خبر، زمانی که قصد تعویض گوشی موبایل خود را دارید گوشی جدید خود را از همان برند قبلی خریداری میکنید یا ترجیح میدهید گوشی موبایل جدید خود را از برندی جدید خریداری کنید؟
یکی از اصطلاحات متداول در بازار گوشیهای هوشمند "وفاداری به برند" است بدین معنی که دارندگان گوشیهای هوشمند در هنگام خرید گوشی جدید چه مقدار به برند قبلی خود وفادار میمانند و به سراغ برندهای جدید نمیروند.
مطالعات و آمارها نشان میدهد کاربران گوشیهای آیفون شرکت اپل بیشتر از کاربران هر گوشی دیگری به برند اپل وفادار هستند و هنگام خرید گوشی جدیدتر مجدداً به سراغ محصولات اپل میروند.
طبق اطلاعات منتشرشده از سوی موسسه مورگان استنلی که درزمینه برسی میزان فروش به کمک آنالیز دادههای اینترنتی فعالیت میکند، 90 درصد کاربران گوشیهای آیفون در هنگام خرید گوشی جدید مجدداً برند اپل را انتخاب میکنند.
شرکت سامسونگ بزرگترین رقیب اپل در سالهای اخیر توانسته پیشرفتهای زیادی داشته باشد و بهاصطلاح مشتریان وفادار را بیشتر بهسوی خود جذب کند. بااینوجود از این نظر سامسونگ همچنان 13 درصد از اپل عقبتر است.
برای مشاهده آمار دقیقتر در مورد وفاداری کاربران به برندهای مختلف به نمودار زیر توجه کنید.