logo

کد خبر : 6349
تاریخ خبر : 1393/04/14
 وقتی نهادهای نظارتی در مقابل تبلیغ برنج های وارداتی به‌ اسم ایرانی سکوت می کنند
نماينده مردم نوشهر و چالوس مطرح کرد:

وقتی نهادهای نظارتی در مقابل تبلیغ برنج های وارداتی به‌ اسم ایرانی سکوت می کنند

<p> <div id='post-top' style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'> </span><span style='font-family: Tahoma;'>قاسم احمدی لاشکی با یادآوری اینکه برنج ایرانی به لحاظ کیفیت مرغوبی که دارد شناخته شده است، گفت: توجه مسئولان به منافع اقتصادی باعث غفلت آنها از اصل تولید و حمایت از تولیدات داخلی سبب بی برند ماندن برنج ایرانی شده است.</span></div> <span style='font-family: Tahoma;'><br /> </span></p>

به گزارش پایگاه خبری مازند اصناف و به نقل از بلاغ - قاسم احمدی لاشکی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنج ایرانی به لحاظ کیفیت مرغوبی که دارد، برای مردم شناخته شده است و جایگاه ویژه ای دارد، گفت: اینکه گفته می شود برنج ایرانی برند ندارد را قبول ندارم چرا که معنا و مفهوم برند کیفیت است و کالای مرغوب جای خود را در معرض توجهات مشتریان و مصرف کنندگان قرار می دهد.

 

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه  برنج های ایرانی دم سیاه، طارم، برنج نوشهر ومحصولات سایر مناطق به لحاظ کیفیت مطلوبی که دارد برای مردم شناخته شده است، افزود: در حالی که برنج ایرانی کیفیت ویژه ای دارد به علت بی توجهی مسئولان و ارجحیت اقتصاد بر تولید،  برنج های خارجی که یک درصد کیفیت برنج ایرانی را ندارند به صورت گسترده تبلیغ می شوند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از اینکه نتوانستیم برنج ایرانی در حد نام و کیفیت مرغوبی که دارد را برند سازی و معرفی کنیم، تصریح کرد: چون هدف ارزان تمام شدن تامین برنج مورد نیاز مردم است و صرفه های اقتصادی را مد نظر دارد،  برنج های خارجی که بیشتر از سوی اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه مصرف می شود را وارد می کند.

 

احمدی لاشکی درباره تبلیغات برنج های خارجی در صداوسیما علی رغم ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی ، توضیح داد: واردکنندگان برنج های خارجی برای تبلیغات این محصولات در  رسانه ملی هزینه های خوبی می پردازند و منافع اقتصادی برای صداوسیما نسبت به منافع ملی ارجحیت بیشتری دارد.

 

وی با یادآوری اینکه نتوانستیم تعاونی‌ها وتشکلی قوی برای برنج کاران ایرانی ایجاد کنیم، ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی که صاحبان با کیفیت ترین نوع برنج هستند قادر به تبلیغ محصول خود نبوده و این مسایل باعث شده است تا برنج ایرانی صاحب برند نشود.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: بی توجهی مسئولان به وضعیت برنج کاران و نداشتن صرفه اقتصادی شالیکاری باعث تقلیل انگیزه کشاورزان  برای شالیکاری و قوت گرفتن ساخت و ساز در اراضی و زمینهای کشاورزی شمال کشور شده است.

 

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس ادامه داد: نبود توجه و برنامه ریزی برای معرفی برنج ایرانی در بازارهای جهانی و برند سازی و برتری توجیه اقتصادی و غفلت از اصل تولید زمینه ساز کاهش سطح تولید این محصول شده است اما هنوز هم دیر نشده و باید برای تقویت برنج ایرانی از نظر کمی و کیفی برنامه ریزی عملیاتی صورت گیرد.

 

احمدی لاشکی با یادآوری صدور گواهی سلامت برای برنج های ایرانی و وارداتی، گفت: سنجش سلامت برنج داخلی مورد تاکید است اما در مورد برنج های خارجی از اساس با واردات برنج مخالف هستیم چه برسد به تضمین سلامت آن.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: اینکه ما کشاورز را با مشکلات و رنج فراوان راهی شالیزار کنیم تا برنج بکارند اما از سوی دیگر برنج های خارجی وارد و با تبلیغات گسترده مردم را به سمت مصرف این برنج ها هدایت کنیم درست نیست.

 

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مخالفت شدید با واردات برنج، تصریح کرد:تاراج منافع کشاورزان به بهانه وجود رقبای خارجی باعث کاهش انگیزه کشاورزان و پایین آمدن سطح تولید داخلی است که این با سیاست های اقتصاد مقاومتی در تضاد است.