logo

کد خبر : 6067
تاریخ خبر : 1393/04/03
درباره ورود دیزل به سبد سوخت سواری‌ها باید از ستاد مدیریت سوخت درخواست شود
رئيس ستاد مديريت حمل‌ونقل و سوخت

درباره ورود دیزل به سبد سوخت سواری‌ها باید از ستاد مدیریت سوخت درخواست شود

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>رئیس ستاد مدیریت حمل&zwnj;ونقل و سوخت گفت: ما خوشحالیم که گازوئیل یورو 4 در کشور تولید می&zwnj;شود اما اگر قرار باشد ما نقشی در ورود دیزل به سبد سوخت داشته باشیم باید از ما خواسته شود.<br /> </span></p>

علیرضا فیض‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به پرسشی درباره برنامه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به عنوان یک ستاد فرا قوه‌ای برای ورود دیزل به سبد سوخت خودروهای سواری در کشور گفت: متولی این مسئله در وهله نخست وزارت صنعت است که یا باید خودروی سواری گازوئیلی وارد و یا آن را تولید کند.

وی افزود: اگر جایی کمکی یا نظارتی لازم باشد ما می‌توانیم وارد شویم ولی ظاهرا ساختار قانونی اینکار فراهم است و همه باید به وظایف قانونی خود‌شان عمل کنند؛ ستاد هم نمی‌تواند کار ویژه یا عجیبی در این خصوص انجام دهد و الان اتفاق خاصی در حوزه دیزل نیفتاده است که ما به این حوزه وارد شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به آمادگی وزارت نفت برای توزیع دیزل سبک چرا وزارت صنعت  برای ورود خودروهای دیزلی اقدام نمی‌کند، گفت: این مشکل به ما منعکس نشده است و ما تازه از طریق رسانه متوجه شده‌ایم که وزارت نفت در حال حاضر 24 میلیون لیتر دیزل سبک تولید می‌کند و پیشنهاد کرده که تاکسی‌ها 8 کلانشهر کشور دیزل‌سوز شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با بیان اینکه اگر این پیشنهاد به ما ارائه شود ما می‌توانیم روی آن کار کنیم، اضافه کرد: اگر ما بخواهیم اقدامی کنیم کسی باید این مسئله را به ما ارجاع کند و از ما بخواهد از دید فراسازمانی فکری برای این مسئله بکنیم.

وی تصریح کرد: ما خوشحالیم که دیزل یورو 4 در کشور تولید می‌شود اما اگر قرار باشد ما نقشی در ورود دیزل به سبد سوخت داشته باشیم باید از ما خواسته شود.

فیض بخش افزود: شما می‌گویید این مسئله بین وزارت نفت و وزارت صنعت مطرح شده است؛ اگر مساله بین دو دستگاه مسئله حل شد که هیچ؛ اما اگر نتوانستند کاری کنند به ما ارجاع می‌کنند.

وی تاکید کرد: حکم برنامه پنجم هم وظیفه‌ای درباره ورود دیزل به سبد سوخت سواری‌ها بر عهده ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت نگذاشته است.

 

به گزارش فارس در چشم‌انداز 1404 باید 24 درصد ناوگان سواری‌ها خودروهای دیزلی باشند و در برنامه پنجم نیز پیش‌بینی شده است که حدود 5 درصد از خودروهای سواری کشور دیزل‌سوز شوند.

اظهار داشت: روزانه 24 میلیون لیتر دیزل سبک در کشور تولید می‌شود که نیمی از آن یورو 5 و نیمی از آن یورو 4 است و کاملا برای سواری‌های دیزلی مناسب است.

 

عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در گفت‌وگو با فارس گفته بود: «از خودروسازان انتظار داریم که لااقل در شهرهای بزرگ با تولید خودروی سواری دیزل سوز تاکسی‌ها را دیزل‌سوز کنند چرا که جایگاه‌های توزیع دیزل سبز یورو 4 و یورو 5 در شهرهای بزرگ آماده است.

با وزارت صنعت مکاتباتی داشتیم تا متولی این کار به خصوص در حوزه خودرو شود. مسئله اصلی اینجا خودرو است چرا که هم واردات خودرو و هم تولید خودرو در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است چنانکه  اگر خودروی دیزلی همین امروز وارد یا تولید شود ما می توانیم یک ماه دیگر دیزل سبک را در 8 کلانشهر توزیع کنیم.»

بر اساس این گزارش در حال حاضر خودروهای سواری دیزلی سهم قابل توجهی از حمل و نقل سبک را در کشورهای پیشرفته بر عهده دارند. در ایران نیز ورود گازوئیل به سبد سوخت خودروهای سبک در کشور از سال 89 با خبر اقدام یک شرکت خودروساز به تولید سمندهای گازوئیل سوز جدی شد. اما علیرغم گذشت 3 سال از انتشار این خبر هنوز هیچ اتفاق قابل توجهی در این عرصه رخ نداده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930403000503#sthash.ODIwaEde.dpuf

به گزارش پایگاه خبری مازند اصناف و به نقل از فارس، علیرضا فیض‌بخش در پاسخ به پرسشی درباره برنامه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به عنوان یک ستاد فرا قوه‌ای برای ورود دیزل به سبد سوخت خودروهای سواری در کشور گفت: متولی این مسئله در وهله نخست وزارت صنعت است که یا باید خودروی سواری گازوئیلی وارد و یا آن را تولید کند.

وی افزود: اگر جایی کمکی یا نظارتی لازم باشد ما می‌توانیم وارد شویم ولی ظاهرا ساختار قانونی اینکار فراهم است و همه باید به وظایف قانونی خود‌شان عمل کنند؛ ستاد هم نمی‌تواند کار ویژه یا عجیبی در این خصوص انجام دهد و الان اتفاق خاصی در حوزه دیزل نیفتاده است که ما به این حوزه وارد شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به آمادگی وزارت نفت برای توزیع دیزل سبک چرا وزارت صنعت  برای ورود خودروهای دیزلی اقدام نمی‌کند، گفت: این مشکل به ما منعکس نشده است و ما تازه از طریق رسانه متوجه شده‌ایم که وزارت نفت در حال حاضر 24 میلیون لیتر دیزل سبک تولید می‌کند و پیشنهاد کرده که تاکسی‌ها 8 کلانشهر کشور دیزل‌سوز شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با بیان اینکه اگر این پیشنهاد به ما ارائه شود ما می‌توانیم روی آن کار کنیم، اضافه کرد: اگر ما بخواهیم اقدامی کنیم کسی باید این مسئله را به ما ارجاع کند و از ما بخواهد از دید فراسازمانی فکری برای این مسئله بکنیم.

وی تصریح کرد: ما خوشحالیم که دیزل یورو 4 در کشور تولید می‌شود اما اگر قرار باشد ما نقشی در ورود دیزل به سبد سوخت داشته باشیم باید از ما خواسته شود.

فیض بخش افزود: شما می‌گویید این مسئله بین وزارت نفت و وزارت صنعت مطرح شده است؛ اگر مساله بین دو دستگاه مسئله حل شد که هیچ؛ اما اگر نتوانستند کاری کنند به ما ارجاع می‌کنند.

وی تاکید کرد: حکم برنامه پنجم هم وظیفه‌ای درباره ورود دیزل به سبد سوخت سواری‌ها بر عهده ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت نگذاشته است.

 

 در چشم‌انداز 1404 باید 24 درصد ناوگان سواری‌ها خودروهای دیزلی باشند و در برنامه پنجم نیز پیش‌بینی شده است که حدود 5 درصد از خودروهای سواری کشور دیزل‌سوز شوند.

اظهار داشت: روزانه 24 میلیون لیتر دیزل سبک در کشور تولید می‌شود که نیمی از آن یورو 5 و نیمی از آن یورو 4 است و کاملا برای سواری‌های دیزلی مناسب است.

 

عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در گفت‌وگو با فارس گفته بود: «از خودروسازان انتظار داریم که لااقل در شهرهای بزرگ با تولید خودروی سواری دیزل سوز تاکسی‌ها را دیزل‌سوز کنند چرا که جایگاه‌های توزیع دیزل سبز یورو 4 و یورو 5 در شهرهای بزرگ آماده است.

با وزارت صنعت مکاتباتی داشتیم تا متولی این کار به خصوص در حوزه خودرو شود. مسئله اصلی اینجا خودرو است چرا که هم واردات خودرو و هم تولید خودرو در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است چنانکه  اگر خودروی دیزلی همین امروز وارد یا تولید شود ما می توانیم یک ماه دیگر دیزل سبک را در 8 کلانشهر توزیع کنیم.»

بر اساس این گزارش در حال حاضر خودروهای سواری دیزلی سهم قابل توجهی از حمل و نقل سبک را در کشورهای پیشرفته بر عهده دارند. در ایران نیز ورود گازوئیل به سبد سوخت خودروهای سبک در کشور از سال 89 با خبر اقدام یک شرکت خودروساز به تولید سمندهای گازوئیل سوز جدی شد. اما علیرغم گذشت 3 سال از انتشار این خبر هنوز هیچ اتفاق قابل توجهی در این عرصه رخ نداده است.