به گزارش پایگاه خبری مازند اصناف و به نقل از آسیاوان، دو طرف امیدوارند با عرضه بازیهای ویدیویی جدید با کیفیت گرافیکی خیره کننده و تبلیغ برای نسل تازه کنسول های خود توجه علاقمندان را جلب کنند.
در کنار مایکروسافت و سونی، شرکت نینتندو هم با عرضه کنسولهای Wii U به رقابت با Xbox One مایکروسافت و PlayStation 4 سونی پرداخته است. هر سه شرکت قصد دارند توانمندی های خود در عرصه بازی های آنلاین ویدیویی را نیز به نمایش بگذارند.
مایکروسافت برای برتری بر سونی مدلی از کنسول بازی خود را بدون کینکت عرضه کرده است. کینکت دستگاهی برای شناسایی حرکات کاربران بازی های ویدیویی است تا اجرای بازی با حرکات بدن را ممکن نماید. در مقابل سونی به کاربران PS4 امکان داده تا به انواع فیلم و موسیقی و برنامه های تلویزیونی دسترسی داشته باشند.
کارشناسان معتقدند بعید است تعداد بازیهایی که به طور اختصاصی برای هر یک از این دو کنسول طراحی شده اند، زیاد باشد. زیرا کاربران دوست دارند بازی های محبوب را بر روی گوشیها و تبلتهای خود نیز اجرا کنند و لذا شرکتهای سازنده باید در این زمینه از خود انعطاف نشان دهند./فارس