به گزارش پایگاه خبری مازند اصناف و به نقل از بازار خبر - تا کنون بحث های زیادی در مورد اینکه چرا اپل شرکت تولید کننده هدفون های بیتز را به ارزش 3 میلیارد دلار خریداری کرده صورت گرفته. در این میان کارشناسان معتقدند دلیل اصلی این خرید وارد شدن اپل به بازار استریم موسیقی با کیفیت بالا و استفاده آن در بازی ها در کنار به خدمت گرفتن جیمی لاوین مدیرعامل شرکت بیتز در اپل بوده است. اما یک دلیل مهمتر دیگر برای خریداری بیتز توسط اپل وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است و آن هم علاقه زیاد و روز افزون جوانان به هدفون های بیتز است.
نتایج آخرین مطالعات انجام شده نشان می دهد که هدفون های بیتز با اختلاف زیاد جز محبوب ترین هدفون ها در امریکا و برخی دیگر از کشورها هستند. و در این میان تمایل جوانان به استفاده از هدفئن های بیتز بیشتر از بقیه است.
در واقع بیش از 48 درصد جوانانی که مورد مطالعه آماری قرار گرفته اند اظهار داشته اند که هدفون های بیتز را ترجیح می دهند و تنها 25 درصد اعلام کرده اند که هدفون های مورد علاقه شان هدفون های اپل است. ما بقی برند ها نیز سهمشان کمتر از 10 درصد بوده است.
شاید در نگاه اول آنچنان اتفاق بزرگی به نظر نرسد اما می نواند یک شیوه مناسب برای جذب مشتریهای بیشتر به ویژه جوانان به اکوسیستم اپل باشد. تصور کنید که اپل می تواند با فروش هدفون های بیتز یک اکانت رایگان برای استفاده از استریم موسیقی اپل را نیز در اختیار مشتریان قرار دهد و یا از شیوه های مختلف دیگر برای فروش بیشتر محصولات خود در کنار هدفون های بیتز استفاده کند. با وجود اینکه این فاکتور را نمی توان از دلایل اصلی تصاحب بیتز توسط اپل قلمداد کرد اما نمی توان از پتانسیل های بالای آن نیز چشم پوشی کرد.