logo

کد خبر : 37243
تاریخ خبر : 1403/06/26
 زمینه همکاری ایران و بلاروس گسترده و چند بعدی است
استاندار مازندران:

زمینه همکاری ایران و بلاروس گسترده و چند بعدی است

استاندار مازندران با بیان این مطلب که ظرفیت‌های مازندران در جنبه‌های اقتصادی، گردشگری و ورزشی بسیار برجسته است، گفت: مازندران آمادگی دارد در بخش‌های مختلف روابط خود با بلاروس را افزایش دهد.

به گزارش مازنداصناف، یوسف نوری روز یکشنبه در نشست با سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران در ساری به اشاره به ظرفیتهای بالای محصولات کشاورزی مازندران در حوزه صادرات گفت: کشور بلاروس به لحاظ جغرافیایی از یک آب و هوای سرد برخوردار است و محصولات باغی مازندران می‌تواند در بازارهای این کشور به فروش برسد.

وی همچنین گفت: مازندران در حوزه پزشکی هم در سالهای اخیر به دستاوردهای بسیار خوبی دست یافته است به طوری که بیمارانی از کشورهای منطقه برای درمان به این استان سفر می کنند که بلاروس هم می تواند از ظرفیتهای پزشکی این استان استفاده کند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به این که رشد جمعیت بلاروس منفی است، مجموعه رویان مازندران می‌تواند تجارب علمی خود را در اختیار این کشور قرار دهد.

وی با بیان این که مازندران و بلاروس دارای کشتی‌گیران بزرگی هستند، برلزوم همکاری ورزشی بین این دو کشور به خصوص در بخش ورزش کشتی تاکید کرد.

نوری همچنین در این دیدار بر ارتقای همکاری هیات‌های تجاری مازندران و استان گومل بلاروس تاکید کرد.

یوسف نوری، استاندار مازندران بلاروس را در توسعه صنعت ماشین آلات کشاورزی، کشوری موفق و صاحب نام دانست و گفت: این کشور در تولید گوشت قرمز دام سنگین سرآمد است و مراودات تجاری بین دو کشور غیر از واردات چوب می‌تواند بیشتر شود.

او افزود: ایجاد رابطه تجاری و پیوند‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری یکی از مباحث این نشست بود و موضوع دیگر درخواست از طرف بلاروسی انجام واردات و صادرات کالا با استفاده از سه بندر مازندران بود که قرار است بیشتر مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

استاندار مازندران، گفت: صادرات محصولات کشاورزی که مازندران در تولید ۱۲ محصول رتبه اول کشور را دارد، و همچنین معرفی رویداد‌های استان مثل جشنواره مرکبات که در آینده نزدیک قرار است انجام شود، از جمله موضوعات مورد بحث دیگر در این جلسه بود.

دیمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس در ایران نیز در دیدار با استاندار مازندران گفت: من برای دومین بار به مازندران آمدم، روابط بلاروس و استان گومل با مازندران رابطه‌ای است که از قدیم پابرجا بوده است.

او افزود: هدف اصلی سفر من به مازندران ایجاد راه‌های جدید و بیشتر تجاری و اقتصادی است، چون مازندران در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری و ورزشی پتانسیل قابل توجهی دارد که می‌تواند مبنای مراودات بیشتر بین دو کشور شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا-استانداری مازندران

انتهای خبر/