logo

کد خبر : 36253
تاریخ خبر : 1402/07/22
کاهش ۲۱ درصدی نرخ کم‌فروشی در بسته‌بندی‌های فرآورده‌های مورد مصرف مردم
رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد:

کاهش ۲۱ درصدی نرخ کم‌فروشی در بسته‌بندی‌های فرآورده‌های مورد مصرف مردم

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اجرای طرح‌های پایش کم‌فروشی در بسته‌بندی‌های فرآورده‌های مورد مصرف مردم، گفت: نرخ کم فروشی براساس پایش جدید این سازمان از ۴۱ درصد به کمتر از ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مازنداصناف،علی اسلام‌پناه در گفت‌وگویی  اظهار کرد: با اقدام‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، رتبه سازمان ملی استاندارد ایران در سازمان استاندارد بین‌المللی در بین ۱۶۸ کشور از ۲۵ به ۲۲ ارتقا یافته است. 
 
وی بیان کرد: برای نخستین بار خدمات پس از فروش خودرو و لوازم خانگی به عنوان کالای مهم و بادوام در منازل مردم، مورد استاندارد اجباری قرار گرفته است.
 
اسلام‌پناه در ادامه تاکید کرد: برای نخستین بار در جهت اجرای استانداردهای اجباری که با زندگی روزمره مردم ارتباط دارد، نظیر پوشاک به‌ویژه پوشاک نوزاد و پوشاک‌هایی که با بدن ارتباط مستقیم دارند، لوازم التحریر، کاغذ و مقوای کتاب‌های درسی، کالاهای خام و پارچه‌های پُرکاربرد نیز مورد استاندارد اجباری قرار گرفت.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه طرح‌های پایش کم‌فروشی در بسته‌بندی‌های فرآورده‌های مورد مصرف مردم، مورد پایش جدی و مستمر قرار گرفت گفت: نرخ کم فروشی براساس پایش جدید این سازمان از ۴۱ درصد به کمتر از ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
 
این مسئول، خاطرنشان کرد: اجرای طرح ویژه پایش ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه در قالب رسیدگی به بازار در ماه رمضان و طرح ویژه عیدانه و تنظیم بازار نیز مورد استقبال قرار گرفت.
 
وی تاکید کرد: موارد مطرح شده، تنها بخشی از تلاش‌های صورت گرفته در سنگر مهم استاندارد کشور است، سازمان ملی استاندارد توجه به ارزش‌های محوری و تخصصی، مبتنی بر تفکر انقلابی و روحیه جهادی از قبیل خدا محوری، قانون‌مداری، مردمی‌بودن، احقاق‌حق، نظارت عادلانه، فسادستیزی، مسئولیت‌پذیری، ارزش‌گرایی، تکریم، خدمت‌رسانی، پاسخگویی و حرفه‌ای‌گرایی را در دستورکار قرار داد.

منبع: اتاق اصناف ایران

انتهای پیام/