logo

کد خبر : 35477
تاریخ خبر : 1401/10/29
تشکیل ۹۹ پرونده تخلف صنفی در مازندران/خبازان بدون هیچ محدودیت زمانی موظف به عرضه نان هستند
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران :

تشکیل ۹۹ پرونده تخلف صنفی در مازندران/خبازان بدون هیچ محدودیت زمانی موظف به عرضه نان هستند

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: ۹۹ پرونده تخلف صنفی همزمان با اجرای طرح نظارتی مدیریت انرژی در بازار عرضه و تقاضا مازندران در یک هفته اخیر از سوی بازرسان اصناف تشکیل شد.

به گزارش مازنداصناف، محمد حسن صبوری دیلمی عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری افزود: در یک هفته گذشته ۶۲۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در ارتباط با مدیریت مصرف انرژی و تنظیم بازار عرضه و تقاضای استان انجام شد که در برخی از این واحدها تخلفاتی به ثبت رسید.

وی خاطر نشان کرد: شایعه هایی در ارتباط با کمبود نان و یا تغییر زمان پخت در نانوایی ها مخابره شد اما با بازرسی و نظارت های انجام شده، خبازان بدون هیچ محدودیت زمانی موظف به عرضه نان به شهروندان هستند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران ادامه داد: به غیر از فروشگاه های اقلام غذایی و ضروری استان مابقی مراکز تجاری و خدماتی طبق تصمیمات گرفته شده موظف هستند حداکثر تا ساعت ۱۹ پایان کار خود را اعلام کنند.

صبوری دیلمی تصریح کرد: در روزهای گذشته باتوجه به سردی هوا و کمبود انرژی نگرانی عرضه کالاهای اساسی را در بازار داشتیم که با پیگیری های انجام شده هیچگونه کمبودی در این خصوص حس نشد.

وی ادامه داد: ۱۵ روز است که بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی استان با کمبود و قطعی گاز و برق مواجه هستند اما از مسوولان حوزه انرژی می خواهیم برخی از واحدها با ۵۰ درصد ظرفیت به فعالیت خود بازگردند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: مشکل کمبود برق هم در واحدهای تولیدی به ویژه بنگاه هایی که در شهرک های صنعتی فعال هستند، از ابتدای هفته جاری شروع شده و برخی از این واحدها به دلیل قطعی برق روند تولیدشان متوقف شد.

صبوری دیلمی افزود: قطعی نامنظم و بدون برنامه برق در واحدهای صنعتی باعث سردرگمی تولیدکنندگان شده که برای رفع این چالش قرار شد که گاز و برق واحدهای صنعتی غیرمواد غذایی هفته یکبار قطع شود و در مابقی روز گاز و برق این واحدها وصل است.

وی با بیان این که، زمان دقیق روزی که قرار است درهفته گاز و برق واحدهای صنعتی قطع باشد به زودی اطلاع رسانی می شود، گفت: به هیچ عنوان گاز و برق تولیدکنندگان مواد غذایی باهدف جلوگیری از فاسد شدن مواد اولیه قطعی نخواهد شد.

منبع: ایرنا مازندران

انتهای پیام/