به گزارش مازند اصناف؛ به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران و علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان فنی و حرفهای کشور صبح امروز (هشتم دی ماه ۱۳۹۹) در محل اتاق اصناف ایران در خصوص مباحث آموزشی اصناف دیدار و گفت و گو کردند.
رئیس اتاق اصناف ایران در نشست مشترک با مدیران سازمان فنی و حرفهای گفت: اصناف با توجه به جمعیت کثیری که دارند و تنوع رستههای فعالیت و دارای ظرفیتهایی در قانون نظام صنفی متمرکز بر امر آموزش هستند.
سعید ممبینی ادامه داد: سازمانهای متولی آموزش و مهارت بیشتر بر امر توسعه اشتغال تمرکز داشتند. اما بخشی از آنچه ما به آن نیاز داریم، مهارتهای نرم است. حسن رفتار با مشتری از جمله مهارتهای نرم است که باید در نظام آموزشی لحاظ میشد. بخشی از آن باید توسط متولیان آموزش، مورد توجه قرار میگرفت و بخشی از آن به مطالبه مردم باز میگردد. بنابراین جامعه و مشتریان نیز نیاز به آموزش دارند تا کیفیت خدمات ارتقا یابد.
وی در ادامه بر ایجاد کارگروه آموزش اتاق اصناف ایران و سازمان فنی و حرفهای کشور با مشارکت روسای اتاق های اصناف شهرستانها تاکید و به ایجاد مرکز تربیت مربی، ایجاد آموزشگاههای صنفی، برگزاری آزمونهای ادواری برای افراد دارای مهارتی که گواهی مهارت ندارند، رتبهبندی خدمات، رسمیت بخشیدن به هویت کارکنان در واحدهای صنفی و … اشاره کرد.
رئیس سازمان فنی و حرفهای کشور نیز در این نشست گفت: به دلیل جمعیت کثیر اصناف در کشور و قدرت تاثیرگذاری آنها از محله تا مراکز بزرگ، ما به اولویت آموزش اصناف به جد باور داریم. در واقع اصناف از ارکان مهم مهارت کشور هستند.
علی اوسط هاشمی افزود: اتاق اصناف و واحدهای صنفی به ویژه آنها که مجهز به تجهیزات روز باشند خود کارگاههایی آموزشی هستند. لذا آموزش را با استفاده از ظرفیت مشترک اصناف و سازمان فنی و حرفهای میتوان پیش برد. به طوری که نرمافزار از سازمان فنی و حرفهای و سختافزار از اصناف باشد.
وی در خصوص اهمیت آموزش در مسئله مدیریت بیماری کرونا نیز بیان کرد: ضعف فرهنگ آموزش و تغییر، موجب رفتار انسدادی شد و دولت مشاغل را گروهبندی و تعطیل کرد اما اگر آموزشها کافی بود، نیازی به تعطیلی این مشاغل وجود نداشت و میتوانستیم روشهای دیگری را جایگزین تعطیلی کنیم.
بر اساس این گزارش، در پایان این نشست، کارگروه آموزشی اتاق اصناف ایران و سازمان فنی و حرفهای کشور به منظور آسیبشناسی نیازهای آموزشی اصناف و ظرفیتهای آموزشی طرفین ایجاد شد.
انتهای پیام/