logo

کد خبر : 32372
تاریخ خبر : 1399/05/13
واکنش به انبار شدن خودروها در بابل/ خودروها در انتظار تکمیل قطعات هستند

واکنش به انبار شدن خودروها در بابل/ خودروها در انتظار تکمیل قطعات هستند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس سازمان صمت مازندران در واکنش به انبار شدن خودروها در بابل گفت: در حال حاضر ۲ هزار خودرو دارای کمبود قطعات الکتریکی داریم، این تعداد نسبت به پارسال که حدود ۶ هزار خودرو در پارکینگ داشتیم کاهش یک سومی داشت؛ و این خودروها در انتظار تکمیل قطعات هستند. </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ در پی انتشار فیلمی از انبار خودرو در ایران خودرو مازندران مبنی بر انبارشدن خودروها در اثر کمبود قطعات، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در مازندران و مدیرکل ایران خودرو در توضیحاتی ارائه دادند که با هم می‌خوانیم؛

حسینعلی قوانلو رئیس سازمان صمت استان مازندران در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این موضوع که در حال حاضر ۲ هزار خودرو دارای کمبود قطعات الکتریکی داریم، گفت: این تعداد نسبت به پارسال که حدود ۶ هزار خودرو در پارکینگ داشتیم کاهش یک سومی داشت.

وی افزود: خودروهای مانده در پارکینگ‌ در بحث شماره‌گذاری مشکل داشتند، در ضمن برای هزار خودرو از اول تیر ماه جاری کار شماره‌گذاری به تعویق افتاد که از پنج روز قبل سرعت پیدا کرده و امیدواریم این هزار خودرو زودتر از پارکینگ خارج شود.

قوانلو با اشاره به اینکه خودروها در فیلم منتشر شده تولید سه چهار روزه ایران خودرو است، گفت: مشکل خاصی وجود ندارد، فقط با توجه مشکلات ناشی از تحریم و کرونا، کار تکمیل قطعات این خودروها که بیشتر الکترونیکی هستند کمی دیرتر انجام خواهد شد.

رئیس سازمان صمت مازندران، اضافه کرد: هزار خودرو آماده تحویل هستند، همچنین در بخش حمل و نقل مشکل داریم، چرا که فقط از جاده فیروزکوه ارسال تردد داریم که گاهی بسته است، اگر بتوانیم ریل را به ایران خودرو برسانیم اوضاع بهتر خواهد شد.

همچنین سیدامید حسینی‌نژاد مدیرعامل ایران خودرو در مازندران نیز در این زمینه گفت: وقتی مکانی که به‌راحتی قابل تصویربرداری باشد که نمی‌شود گفت انبار شده است! این منطقه هم بخشی از پارکینگ شرکت است، بخشی از خودروها به‌دلیل کسری قطعات حساس الکترونیکی در پارکینگ‌ها مانده که به‌صورت متداوم این قطعات در حال تأمین است‌.

وی افزود: به‌دلیل مشکلاتی که کرونا و نرخ ارز به‌وجود آمد در روند جاری بسیاری از قطعه‌سازان تداخل ایجاد کرد حتی این شرکت هم از نیمه‌های اسفند تا ۲۵ فروردین ماه به‌دلیل کرونا تعطیل بوده است.

حسینی‌نژاد بیان کرد: از اول تیرماه روند تحویل‌دهی خودرو تغییر کرد، به‌دستور پلیس راهور ناجا از اول تیر ماه خودروی بدون پلاک دیگر نباید از شرکت‌های خودروسازی خارج شود که تا آماده شدن زیرساخت‌ها و مشخص شدن فرآیند تحویل‌گیری پلاک و استقرار نمایندگان ناجا در سایت‌ها حدود سه هفته خودرویی از شرکت خارج نشده بود که از اواخر تیر ماه فرآیند هر روز بهتر می‌شود.

این مسؤول یادآور شد: خودروبرها نیز شرکت‌های خصوصی هستند که از شرکت‌های خودروسازی در تهران بار به مازندران می‌آورند و برگشتی از ما بار می‌گیرند و همچنین محدودیت‌های ترافیکی برای تریلرها که از جاده فیروزکوه فقط می‌توانند استفاده کنند زیاد است که این موارد هم موجب می‌شود گاهی برای چند روز تداخل در خروج خودروها ایجاد شود.

وی اعلام کرد: در همان منطقه‌ای که تصویربرداری شده حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه خودرو پارک می‌شود که تولید ۴ روز شرکت است، گزارش‌های مربوط به خودروهای موجود و قطعات کسری بصورت منظم برای نهادهای نظارتی ارسال می‌شود.

حسینی‌نژاد ابراز کرد: ما مدیران خودروسازی در انبار کردن خودروها چه منافعی داریم که بخواهیم خود را درگیر نهادهای نظارتی و دادگاه و پاسگاه کنیم؟

مدیرعامل شرکت ایران خودرو در مازندران متذکر شد:  متأسفانه خیلی‌ها هنوز درک نکردند که صنعت خودروسازی زودتر از نفت تحریم شده یعنی برای مخالفان کشور و نظام بسیار مهم هست که این صنعت ورشکسته شود! حتی در ارسال کالاها، تجهیزات و موارد اولیه درمانی و پزشکی به ایران تداخل ایجاد می‌کنند چه برسد به خودرو!

گفتنی است شرکت ایران خودروی مازندران در سال ۱۳۸۹ با تولید روزانه سه دستگاه خودروی سمند و ۳۵ نیروی کار فعالیت خود را آغاز کرده است که در حال حاضر روزانه ۲۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌کند و ۵۰۰ نیروی کار فعال در شرکت دارد.

انتهای پیام/