به گزارش مازند اصناف؛ افراد میانسال به خاطر دارند در دهه های گذشته بیسکوییتی به اسم «دیجستیو»در ایران تولید میشد که بعدها، معروف به «دایجستیو»شد و به خاطر استفاده از برخی مواد ویژگیهای ضداسیدی داشت. از قدیمیترین Digestiveهای موجود در کشورمان ایران، ساقه طلایی تولید شده در کمپانی مشهور مینو است؛ بیسکوییتی که سالهاست تغییر خاصی را تجربه نکرده؛ نه طعم نه بستهبندی و نه اندازه اما فروش و اقبال زیادی به آن وجود دارد.
اما طی سالهای اخیر و با گسترش شبکه های اجتماعی، موجی از طنزهای اسخته شده در خصوص بیسکوییت ساقه طلایی قابل مشاهده است بویژه آنکه چندی پیش خبر کم شدن یک عدد از بیسکویتهای ساقه طلایی در فضای مجازی جنجال برانگیز شده بود که شرکت مینو با ارسال توضیحاتی، این مسئله را رد کرد.
اما ماجرا از آنجا دوباره جنجالی شد که به تازگی مدیر عامل گروه صنعتی مینو اعلام کرده با کسانی که علیه «ساقه طلایی» سیاهنمایی میکنند برخورد خواهد کرد و همین تذکر، باعث ایجاد موج جدیدی از جملات و مطالب طنزآلود شده است.
با توجه به این ماجراها، صبحانه نسبت به بررسی آخرین اتفاقاتی که برای این بیسکویت دوست داشتنی و مشهور رخ داده، اقدام کرد که مهمترین سند در این زمینه، افزایش 2 باره قیمت آن ظرف چند هفته است. بر این اساس، نامه 15 آبان شرکت سهامی مینو نشان می دهد بیسکویت ساقه طلایی پذیرایی 700 گرمی، از قیمت 7 هزار تومان به 8 هزار و 500 تومان افزایش قیمت پیدا کرده و سایر نمونه های ساقه طلایی نیز با گرانی مواجه شده اند.
اما همین شرکت در 19 آذرماه با ارسال نامه جدیدی اعلام کرده که بیسکویت مذکور با اخذ مجوز از انجمن شیرینی و رایزنی با اداره کل صنایع زنجان، گران شده است و از قیمت 8 هزار و 500 تومان به 10 هزار تومان رسیده است.
همچنین ساقه طلایی با شهد خرما نیز در بسته بدی 200 گرمی، از 2 هزار تومان به 2 هزار و 500 تومان تغییر قیمت یافته است در حالی که در آبان ماه، قیمت آن از 1 هزار و 500 تومان به 2 هزار تومان رسیده بود اما مجددا 4 هفته بعد، گرانی جدیدی را تجربه کرده است.
چنین تورمی با در نظر گرفتن قیمت ساقه طلایی 200 گرمی با شهد خرما که تا پیش از 15 آبان، قیمت مصوب آن 1500 تومان بوده و اکنون و در اواخر آذرماه به 2500 تومان رسیده، نشان می دهد حدود 65 درصد روی قیمت آن رفته که رقم قابل توجه و تاملی است.
مرجع: صبحانه با خبر