logo

کد خبر : 27100
تاریخ خبر : 1396/11/24
دردسرهای جذب راننده اینترنتی/ روایت بیمه آسیا از روش جدید سرقت محموله‌ها +سند

دردسرهای جذب راننده اینترنتی/ روایت بیمه آسیا از روش جدید سرقت محموله‌ها +سند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">گزارش جدید یکی از مسئولان بیمه آسیا که شرکتی فعال و بزرگ در حوزه بیمه خودروهای باری و محموله های آنها محسوب می شود، نشان می دهد پای فضای مجازی و دردسرهای این حوزه، در سرقت برخی محموله ها نیز باز شده است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ ماجرای سرقت محموله های باری، قدمتی دهها ساله دارد و هر از چند گاهی، مجرمان با بهره گیری از روش های جدید تلاش می کنند اقلام بارگیری شده توسط کامیونها و تریلی ها را در جاده های خلوت و در ساعات کم ترافیک، مورد سرقت قرار دهند.

اما در سالهای اخیر و با توجه به رشد تکنولوژی های رایانه ای، از یکسو نظارت بر محموله ها و خودروهای سنگین راحت تر و دقیق تر و از سوی دیگر، شناسایی مجرمانی که از طرق مجازی، اقدام به ارتباط گیری با مالکان بار یا خودروها می کنند، سخت تر شده است.

 

دردسرهای جذب راننده اینترنتی/ روایت بیمه آسیا از روش جدید سرقت محموله‌ها +سند

 

به عنوان مثال، گزارش جدید یکی از مسئولان بیمه آسیا که شرکتی فعال و بزرگ در حوزه بیمه خودروهای باری و محموله های آنها محسوب می شود، نشان می دهد پای فضای مجازی و دردسرهای این حوزه، در سرقت برخی محموله ها نیز باز شده است.

بر این اساس، نامه این شرکت بیمه به کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کالا نشان می دهد حداقل در 2 مورد اعلامی توسط این شرکت، راننده های کامیون از طریق درج آگهی در سامانه های اینترنتی استخدام شده اند و پس از بارگیری، به انحاء مختلف از جمله نزاع صوری یا مسمومیت راننده، اقدام به سرقت کرده اند.

در نامه مذکور اعلام شده که ارزش محموله روغن نباتی 1 میلیارد ریال و ارزش محموله سرقت شده شامل لاستیک اتومبیل، 2 میلیارد ریال بوده که هر دو، مربوط به 2 شرکت حمل و نقل در پایتخت هستند.

صبحانه/*