به گزارش مازند اصناف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در ماه مذکور۱۱هزار و ۴۵۸فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۶۱ درصد در بخش کالا و ۳۹ درصد در بخش خدمات بود.
از مجموع شکایات دریافتی ۱۹ درصد به صورت حضوری، ۵۹درصد تلفنی و ۲۲ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است .
پس از بررسی های معمول و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۰هزار و ۹۷۸ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است.
همچنین از کل شکایات قابل پیگیری در ماه مذکور ۱۹درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۳درصد متخلف،۳۲درصد غیرمتخلف و ۱۶ درصد در دست بررسی است.
بیشترین عناوین تخلف در آبان ماه امسال مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب گزارش شد.