logo

کد خبر : 25643
تاریخ خبر : 1396/07/02
بهره‌برداری از 12 دفتر خدمات مسافرتی جدید در مازندران/ فعالیت 187 دفتر خدمات مسافرتی در استان
اختصاصي/مديرکل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مازندران مطرح کرد

بهره‌برداری از 12 دفتر خدمات مسافرتی جدید در مازندران/ فعالیت 187 دفتر خدمات مسافرتی در استان

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: هم&zwnj;زمان با روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری، 12 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به بهره&zwnj;برداری می&zwnj;رسد و به لیست دفاتر توریستی استان مازندران اضافه می&zwnj;شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ دلاور بزرگ‌نیا طی گفت‌وگویی، اظهار کرد: هم‌زمان با روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری، 12 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به بهره‌برداری می‌رسد و به لیست دفاتر توریستی استان مازندران اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه 187 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در مازندران وجود دارد؛ افزود: با افتتاح این دفاتر، قریب به 40 فرصت شغلی در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار کرد: در روز جهانی گردشگری، 3 دفتر خدمات مسافرتی در ساری، دو دفتر در شهرهای بابلسر، محمودآباد و نوشهر و یک دفتر توریستی در شهرهای بابل، رویان و رامسر به بهره‌برداری می‌رسد.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه مازندران با وجود آثار تاریخی بی‌شمار، مناطق گردشگری‌، طبیعت بکر و بی‌نظیر خود از استان‌های شاخص در حوزه گردشگری محسوب می‌شود؛ خاطرنشان کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی از جمله تأسیسات گردشگری است که می‌تواند با فراهم کردن زمینه ارتباطی با دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی داخل و خارج از کشور و ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر در راستای جذب گردشگران فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه دفتر خدمات مسافرتی به‌عنوان واسطه میان عرضه‌کننده برنامه سفر در قالب تور و متقاضی به‌عنوان استفاده کننده از این پکیج‌های سفر، نقش پررنگی در صنعت گردشگری ایفا می‌کنند؛ اضافه کرد: ارائه اطلاعات درست برای بهتر گذراندن سفر گردشگران و ایجاد انگیزه برای سفر به یک منطقه نیز از دیگر وظایف آژانس‌های مسافرتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از مشارکت در هدف‌سازی سفر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف دفاتر خدمات مسافرتی یاد کرد و گفت: پیش‌بینی انگیزه‌های سفر و برنامه‌ریزی مدون برای اجرای آن توسط دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، نقش قابل توجهی در جذب گردشگر به یک منطقه دارد.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه سهم دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در جذب گردشگر بیش از دیگر تأسیسات گردشگری است و رونق گردشگری و جذب گردشگر بیشتر با ایجاد رقابت و تنوع بخشیدن به خدمات امکان‌پذیر است؛ متذکر شد: آژانس‌های توریستی باید تلاش کنند جاذبه‌ای جدید و یا پدیده‌ای بکر را به مردم و گردشگران معرفی کنند تا در این عرصه رقابتی پیروز شوند.

وی از برگزاری برنامه بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و افتتاح پروژه‌های گردشگری با حضور مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مازندران خبر داد و عنوان کرد: این برنامه در نیمه دوم مهرماه در مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در پایان اذعان کرد: 5 مهرماه هم‌زمان با روز جهانی گردشگری زنگ گردشگری در مدارس استان با شعار گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه استان به صدا درمی‌آید.

 

انتهای پیام/