logo

کد خبر : 25605
تاریخ خبر : 1396/06/23
مشتری مداری یکی از اصول بازاریابی و ارائه خدمات است/ واحدهای صنفی، اطلاعات کالاها را در اختیار مشتری بگذارند
دبير کل اتاق اصناف ايران:

مشتری مداری یکی از اصول بازاریابی و ارائه خدمات است/ واحدهای صنفی، اطلاعات کالاها را در اختیار مشتری بگذارند

<p><span style="font-size: larger;">دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: مشتری مداری یکی از اصول بازاریابی و ارائه خدمات است و فروشندگان باید ملزم به رعایت اصول مشتری مداری باشند. </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: مشتری مداری یکی از اصول بازاریابی و ارائه خدمات است و فروشندگان باید ملزم به رعایت اصول مشتری مداری باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی عوض پور افزود: واحد صنفی عرضه کننده کالا و خدمات باید اطلاعات مورد نیاز مشتری در مورد کالا را قبل از خرید به مصرف کننده بدهد تا مشتری بتواند بر اساس اطلاعات موجود خرید دلخواه خود را انجام دهد .

وی تصریح کرد: در بازار رقابتی یکی از پارامترهایی که شخص می تواند رقابت کند و در بازار حضور داشته باشد،  بحث مشتری مداری است و در شرایطی که تنوع کالایی زیادی وجود دارد، فروشندگان نیز باید با صبر و حوصله و رعایت اصول مشتری مداری پاسخگوی نیاز مشتریان باشند.

دبیر کل اتاق اصناف ایران ادامه داد: در قانون نظام صنفی هم دیده شده شخصی که می خواهد پروانه کسب دریافت کند، باید یکسری آموزش های عمومی و آموزش های تخصصی مانند خدمات فنی مرتبط با کالا را ببیند تا اطلاعات لازم را در خصوص کالایی که می خواهد عرضه کند، داشته باشد و داشتن این آگاهی خیلی موثر خواهد بود و کمک می کند تا مشتری بتواند با اطمینان و به سهولت خرید کند.

وی تصریح کرد: در خصوص خریدهایی که در آن تنوع کالایی بیشتر است، انتخاب آن برای مشتری سخت تر خواهد بود، مانند پوشاک یا لوازم خانگی؛ لذا مردم سعی می کنند کالایی را بخرند که دارای برند معتبر و شناخته شده است و نسبت به کیفیت آن کالا اطمینان خاطر دارند؛ در این میان صاحب واحد صنفی می تواند با دادن اطلاعات کافی به مشتری در خصوص خرید کالای مورد نیاز انتخاب را برای مشتری آسان تر کند./ع/