logo

کد خبر : 24467
تاریخ خبر : 1396/04/22
احداث حوضچه در بندرامیرآباد/ قاچاق کالا در بندر نداریم
مدير بنادر و دريانوردي اميرآباد:

احداث حوضچه در بندرامیرآباد/ قاچاق کالا در بندر نداریم

<p><span style="font-size: larger;">مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از احداث حوضچه ظرف شش ماه با عمق کانال هفت تا هشت متر خبر داد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف علی خدمتگزار صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ساخت حوضچه جزو شاخص‌های بندر است درعین‌حال در بخش فنی ازنظر آب، برق و گاز سرمایه‌گذاران بندر مشکلی ندارند.

 وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در بخش ترخیص کالا استاندارد است که برای رفع این مشکلات دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی و.. در بندر و احراز استاندارد کالا با بندر همکاری می‌کنند تا کالا با کمترین هزینه و کمترین زمان ترخیص شود.

خدمتگزار ادامه اد: بندر با ظرفیت بالغ‌بر ۲۵۰ هزار تن مرکز غلات است و ظرفیت بارانداز یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تن کالا را دارد درعین‌حال ورود و خروج سیلوها و انبارها مکانیزه شده است.

وی در ادامه از صدور قبض انبار در قالب برنامه‌ای نرم‌افزاری خبر داد و افزود: با این اقدام صاحبان کالا قبض انبار را صادر کالا را ترخیص می‌کنند که مازندران در این بخش پایلوت کشوری بوده است.

این مسئول درباره وضعیت تبدیل بندر ویژه امیرآباد به منطقه آزاد تجاری، گفت: منطقه آزاد، منطقه عادی و منطقه ویژه هرکدام برای خود تعریفی دارند و هدف اصلی تسهیل خدمات به تجار و صاحبان کالا است ضمن اینکه برای منطقه آزاد شرایطی لازم است و با توجه به قدمتی که سازمان بنادر دارد و اینکه سازمانی درآمد هزینه هستیم لذا تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد موجب کاهش درآمد بندر و امری غیرضروری است.

خدمتگزار با بیان اینکه بندر امیرآباد سازمان بنادر بنگاه اقتصادی است و امیرآباد بندری نسل سوم و صاحب ارزش‌افزوده و کارخانه تولیدی است و هیچ بندری چنین شاخصی ندارد، افزود: واگذاری کارهای بندر به بخش خصوصی به دلیل درآمد هزینه بودن برای بقای این بخش حائز اهمیت است

وی ادامه داد: در حال قراردادهایی که بندر با بخش خصوصی دارد شرایط برد – برد داشته و برای بقای بخش خصوصی است به‌طوری‌که طبق این قراردادها ۷۰ درصد برای بخش خصوصی و ۳۰ درصد برای بندر است.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه امیرآباد از رشد ۳ درصدی در بخش ریلی خبر داد و افزود: راه‌آهن از مجموعه بندری به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس متصل می‌شود ضمن اینکه همه اراضی پشتوانه بندر که هزار و ۶۰ هکتار است به راه‌آهن وصل است.

خدمتگزار با بیان اینکه ترانزیت سوخت ما از طریق ریل انجام می‌گیرد و به بندرعباس و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس می‌رود، گفت: در بخش قاچاق کالا و ارز تنها بندری هستیم که گمرک آن ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌کند. به خاطر تعاملات خوب بندر با گمرکات تاکنون هیچ‌گونه قاچاق کالا در بندر امیرآباد نداشتیم.

وی درباره فعالیت بندر در بخش فنی و مهندسی، گفت: اقدامات بندر در این بخش رو به رشد و ساخت‌وساز در حال انجام، است درعین‌حال فاز دوم بندر را با قرارداد سه‌ساله طی دو سال به اتمام رساندیم.

خدمتگزار افزود: ۶ اسکله با مساحت هزار و ۱۵۰ متر در مدت دو سال به اتمام رسید ضمن اینکه تا چند سال آتی ظرفیت اسمی به ۷ و نیم میلیارد تن در سال می‌رسد.

 

مهر/