به گزارش مازند اصناف نسل اول بیامو در سری یک، سال ۲۰۰۴ عرضه شد. این خودرو در همان روزهای اول نیز، صرفا به صورت هاچبک پنجدر وجود داشت و از سال ۲۰۰۷، با نسخهی سدان همراه شد که البته جذابیت کمتری برای بازار جهانی داشت. در مجموع، اولین سری از این خودرو، تا سال ۲۰۱۳ در خط تولید بیامو باقی ماند و با بدنههای سهدر، پنجدر، دودر کوپه و کانورتیبل تولید شد.
نسل دوم بیامو در سری یک، در سال ۲۰۱۱ معرفی شد تا نشانهی عزم جدی این برند برای حضوری قدتمند در کلاس هاچبکهای اسپرت باشد. این خودرو، فاقد مدل صندوقدار و کوپه خواهد بود و صرفا به صورت سهدر و پنجدر تولید میشود. برای افزایش فروش این خودروی محبوب در سال ۲۰۱۸، نسل دوم سری یک با فیسلیفت مواجه شده است، اما این تغییر چهره آنچنان خوب و گسترده به نظر میرسد که میتوان آنرا تا حدودی یک خودروی جدید به حساب آورد.
آنچه مسلم است، بیامو به خوبی میداند که سری یک مدل ۲۰۱۱ با چراغهای مثلثی و حالتی غیرتهاجمی، برای هواداران این برند جذابیت کمتری نسبت به قبل داشته است. این خودرو، حالا در نمای بیرونی و فضای کابین؛ بسیار بهتر از گذشته به نظر میرسد، بهطوری که چنین سطحی از تغییرات در یک نسخهی فیسلیفت شدهی بیامو، بهندرت دیده میشود. علاوه بر این، تواناییهای فنی و دینامیک مدل ۲۰۱۸ نیز، ارتقا یافته است.
مدل جدید بیامو سری یک، شامل مدلهای خاص و تولید محدود نیز خواهد بود. نسخههای سفارشی در چراغها و جزئیاتی از سپر و جلوپنجره، با مدل استاندارد متفاوت خواهند بود و البته در بحث پیشرانه، مثل مدل جدید M140i، با قدرت بیشتری همراه خواهند شد. در مدلهای فول آپشن، چراغها به نوار LED برای روشنایی روز مجهز شدهاند و در قسمت عقب، تیرهتر هستند. برای اولینبار، ست رینگهای اسپرت سری ۲ با لاستیکهای میشلن پایلوت و همچنین رنگهای اختصاصی آبی دریایی و نارنجی غروب که صرفا برای مدلهای اسپرت و گرانقیمت بیامو استفاده میشوند، برای سری یک جدید قابل سفارش خواهند بود. در فضای داخلی هم، سری یک ۲۰۱۸، مشابه سری ۲ کوپه و کاملا متفاوت از قبل خواهد بود تا جذابیت این محصول بیشتر شود.
پیشرانههای متفاوتی برای این خودرو قابل سفارش است که شامل ۳، ۴ و ۶ سیلندر میشود و حتی گزینهی دیزلی هم وجود دارد. پیشرانهی سه سیلندر توربوشارژ بیامو با کد ۱۱۶i شناخته میشود و ۱۱۰ اسب بخار قدرت دارد. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۵ تا ۵.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است و میتواند ظرف ۱۰.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
قدرتمندترین نمونهی بیامو سری یک، مدل M140i خواهد بود که از یک پیشرانهی ۶ سیلندر خطی استفاده میکند. به لطف استفاده از فناوری توئینتوربوی بیامو رو این پیشرانهی ۳ لیتری، قدرت ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتنمتر فراهم میشود. مدل M140i حدود ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد، اما میتواند با جعبهدندهی دستی؛ در ۴.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را در اختیار بگذارد. این خودرو در حالت پایه، دیفرانسیل عقب خواهد بود، اما در نسخههای بالاتر، با سیستم دودیفرانسیل هوشمند xDrive و جعبهدندهی ۸ سرعتهی اتوماتیک قابل خرید است که رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در ۴.۴ ثانیه را ممکن میکند. میانگین مصرف سوخت این مدل از سری یک، ۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
سطح آپشنهای رفاهی در محصولات بیامو فراتر از انتظار است و این روند در خودروی سری یک ۲۰۱۸ هم ادامه یافته استو مسلما بر قیمت نهایی آن تاثیرگذار است. در ارزانترین حالت، این خودرو ۳۶ هزار دلار قیمت خواهد داشت و در بالاتری سطح، با آپشنهای کامل مدل M140i، با قیمتی نزدیک به ۵۴ هزار دلار فروخته خواهد شد. ضمن اینکه مدل M140i استاندارد، با آستانهی قیمت ۴۸ هزار دلار همراه خواهد بود. رقبای این خودرو در کلاس هاچبکهای اسپرت، فراتر از گلف R و فورد فوکوس RS خواهند بود و مرسدس کلاس A با آپشنهای AMG A45 و آئودی A3 را شامل میشود.
صبحانه