به گزارش مازند اصناف؛ حدود 5 سال از عرضهی پژو 208 میگذرد بنابراین جای تعجبی ندارد که پژو-سیتروئن حالا در سوئد باشد تا تستهای اولیهی نسل آیندهی این هاچبک جذاب را انجام دهد. با توجه به اینکه این خودرو از بدنهی نسل فعلی برای پنهان کردن زیرساختهای خود بهره برده بنابراین نمیتوان دربارهی طراحی آن نظری داد؛ اما خب قوسهای چرخ پفکردهتر نشان میدهد که نسل جدید 208 پهنتر خواهد بود و بدین ترتیب شاید ابعاد آن رشد کرده و متعاقب آن شاهد کابین جادارتری باشیم.
همچنین انتظار میرود فاصلهی بین محورها نیز افزایش یافته و فضای بیشتری برای پاها فراهم شود. همین موضوع میتواند روی فضای محفظهی بار نیز تأثیر بگذارد.
اگرچه که این خودرو در این لحظه کاملاً جدید به نظر نمیآید اما نسل بعدی پژو 208 در حقیقت بسیار متفاوتتر از نسل فعلی خواهد بود. دقیقاً به همین خاطر است که پژو-سیتروئن سه سال پیش با دانگ فنگ همکاری نمود تا پلتفرم جدید CMP را توسعه دهد. در مجموع 200 میلیون یورو روی این ساختار سرمایهگذاری شده و نسبت ساخت آن بین شرکت فرانسوی و چینی 60 به 40 خواهد بود.
پژو 208 جدید بجای پلتفرم PF1 کنونی از پلتفرم یاد شدهی CMP استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب، علیرغم افزایش ابعاد شاهد کاهش وزن این خودرو خواهیم بود. در مورد برادر بزرگتر یعنی پژو 308، استفاده از پلتفرم EMP2 باعث کاهش وزن 75 کیلویی نسبت به نسل قبل شده است؛ اما پژو-سیتروئن قبلاً اعلام کرده استفاده از پلتفرم CMP باعث کاهش وزن حدود 50 کیلوگرمی خواهد شد و 50 کیلوگرم نیز از بدنه و تریم کاسته خواهد شد. با این وجود، کاهش وزن یاد شده باعث خواهد شد نسل جدید 208 مصرف سوخت و عملکرد بهتری داشته باشد.
از آنجایی که خودروی یاد شده در مراحل اولیه آزمایش است انتظار نداریم که به این زودیها آن را ببینیم. پژو-سیتروئن قبلاً قول دادهاند که اولین محصولات ساخته شده بر پایهی پلتفرم CMP در سال 2018 وارد بازار خواهند شد بنابراین ما باید حداقل یک سال دیگر برای معرفی این سوپرمینی جدید صبر کنیم.
به عنوان کلام پایانی بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که نسل بعدی اوپل کورسا شاید از برخی قطعات و ساختارهای 208 استفاده کند چراکه اوپل هماکنون بخشی از گروه پژو-سیتروئن شده است.
پدال نیوز