logo

کد خبر : 21381
تاریخ خبر : 1395/11/20
 فروشگاه های زنجیره ای اقتصاد ایران را از رکود خارج می کند
رئيس اتحاديه فروشگاه هاي زنجيره اي:

فروشگاه های زنجیره ای اقتصاد ایران را از رکود خارج می کند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">فخریان بر توسعه فروشگاه های زنجیره ای به منظور رشد اشتغال زایی در کشور تاکید کرد و افزود:&nbsp; هم اکنون در بحث فروشگاه های زنجیره ای ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم شاغل هستند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف امیرخسرو فخریان رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ضمن اشاره به افزایش سهم فروشگاه های زنجیره ای در برنامه ششم توسعه گفت: هدف از تشکیل و احداث فروشگاه های زنجیره ای در کشور اصلاح، بهبود و بهره وری نظام توزیع کشور به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم است.

*سهم ۵۰ درصدی فروشگاه های زنجیره ای در دنیا

وی با بیان این که سهم فروشگاه های زنجیره ای در ایران بین ۷ تا ۱۰ درصد است، افزود: سهم فروشگاه های زنجیره ای در دنیا بیش از ۵۰ درصد است و بعضا در کشورهای پیشرفته سهم فروشگاه های زنجیره ای به بیش از ۸۰ درصد می رسد.

*میانگین ۵ تا ۲۰ درصدی تخفیفات سبد کالا در فروشگاه های زنجیره ای

رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای به تنوع  کالا در فروشگاه های زنجیره ای اشاره کرد و گفت: درصد تخفیف هایی که روی کالاهای موجود در فروشگاه های زنجیره ای اعمال می شود، متفاوت است  اما معمولا میانگین تخفیفات سبد کالا در فروشگاه های زنجیره ای از ۵ تا ۲۰ درصد است.

*مالیات بر درآمد، مستغلات و ارزش افزوده در فروشگاه زنجیره ای

وی به چگونگی افزایش بهره وری در فروشگاه های زنجیره ای با رعایت حقوق مصرف کنندگان و همچنین تنوع بالای کالا و ارائه اجناس با کیفیت اشاره کرد و گفت: مالیات بر درآمد، مستغلات، ارزش افزوده در فروشگاه های زنجیره ای رعایت می شود.

*کاهش ریسک وصول مطالبات در فروشگاه های زنجیره ای

فخریان در ادامه یکی از معضلات بازار خرده فروشی را ریسک وصول مطالبات برای فروش کالا عنوان کرد و ضمن اعلام آنکه ریسک وصول مطالبات فروش کالا در فروشگاه های زنجیره ای نیست، گفت: تولیدکنندگان در زمان ارائه کالا به فروشگاه های زنجیره ای دیگر نگران ریسک وصول مطالبات نیستند و نسبت به فروشگاه های زنجیره ای اطمینان خاطر بیشتری دارند.

*کاهش فاصله تولید و مصرف در فروشگاه های زنجیره ای

وی همچنین کاهش هزینه های انبارداری کالا و تخلیه بار  و فاصله تولید و مصرف را از دیگر مزیت های فروشگاه های زنجیره ای عنوان کرد و افزود: در سیستم سنتی کالا برای آنکه به دست مصرف کننده برسد، مسیر طولانی را از تولید کننده گرفته تا شرکت پخش، بنکدار و خرده فروشی طی می کند  و در چنین شرایطی کالا باید چندین بار تخلیه و بارگیری شود و در انبارهای بنکدار، مغازه دار، شرکت پخش بماند و همین مسئله موجب می شود که تولیدکننده دیرتر به پول خود برسد اما در فروشگاه زنجیره ای کالا در کوتاه ترین زمان ممکن از تولیدکننده به مصرف کننده می رسد.

*با شکل گیری فروشگاه های زنجیره ای تخفیفات تولیدکننده به دست مصرف کننده می رسد

وی در ادامه اعمال تخفیفات روی کالاهای موجود در فروشگای زنجیره ای را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در گذشته تخفیفات تولیدکنندگان به دست مصرف کننده نمی رسید اما هم اکنون تولیدکنندگان در فواصل زمانی مختلف، تخفیفاتی را بر روی کالا های موجود در فروشگاه های زنجیره ای اعمال می کنند.

*افزایش قدرت خرید مردم و تقویت سبد خانوار

رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای همچنین افزایش قدرت خرید مردم و تقویت سبد خانوار را از دیگر نتایج ورود فروشگاه های زنجیره ای به اقتصاد کشور ذکر کرد و گفت: اکثر کارخانه های ما پایین تر از ظرفیت اسمی خود تولید می کنند، مسلما با فروش بیشتر محصولات تولیدکننده، حجم تولیدات تولیدکننده نیز بالا می رود و به این ترتیب اشتغال زایی در کشور نیز رشد و توسعه پیدا می کند.

*فعالیت ۲۰ هزار نفر در فروشگاه های زنجیره ای

فخریان بر توسعه فروشگاه های زنجیره ای به منظور رشد اشتغال زایی در کشور تاکید کرد و افزود:  هم اکنون در بحث فروشگاه های زنجیره ای ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم شاغل هستند.

*فروشگاه های زنجیره ای اقتصاد ایران را از رکود خارج می کند

وی در ادامه ضمن تقدیر از حمایت های وزارت صنعت و اتاق اصناف ایران برای شکل گیری و افزایش سهم فروشگاه های زنجیره ای در کشور  افزود: افزایش سهم فروشگاه های زنجیره ای می تواند اقتصاد کشور را از رکود خارج کند.

*تبدیل واحدهای صنفی به فروشگاه های زنجیره ای

رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای ضمن اعلام آنکه۶۰ برند از اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای مجوز گرفتند و هم اکنون در بازار فعال هستند، درباره پیوستن واحدهای صنفی خرده فروشی به مجموعه فروشگاه های زنجیره ای گفت: واحدهای صنفی می  توانند با اعمال تغییرات لازم در ساختار خود و دارا بودن حداقل مساحت برای احداث فروشگاه زنجیره ای و همچنین گذراندن دوره های آموزشی به مجموعه فروشگاه های زنجیره ای بپیوندند.  /م/