به گزارش مازند اصناف از این تعداد برای ۱۵۰ هزار و ۱۷۱ فقره با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۴۲۳ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال پرونده تشکیل شده است.
در دوره مورد گزارش، تعداد ۱۱۴ هزار و ۸ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۵۹ درصد در بخش کالا و ۴۱ درصد در بخش خدمات بود.
از مجموع شکایات دریافتی ۲۲ درصد به صورت حضوری ، ۵۹ درصد تلفنی و ۱۹ درصد به صورت کتبی دریافت و پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۰۹ هزار و ۵۸۴ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده است.
از کل شکایات قابل پیگیری و ارسالی به ادارات و مراجع ذیربط برای برخورد قانونی ۱۶ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۳ درصد متخلف، ۳۴ درصد غیر متخلف و ۱۷ درصد در دست بررسی است .
بر اساس گزارش معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ، گوشت مرغ ، گوشت قرمز و قند و شکر و در بخش خدمات مربوط به درودگران ومبلسازان و قالیشویان و بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و عدم صدور صورتحساب است./م/
پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران