logo

کد خبر : 21373
تاریخ خبر : 1395/11/20
ضعف‌های لجستیکی در بندر فریدونکنار موجود است/ زمان 3 ماهه برای ساخت سیلوی 30 هزار تنی
مديرکل بنادر و دريانوردي مازندران:

ضعف‌های لجستیکی در بندر فریدونکنار موجود است/ زمان 3 ماهه برای ساخت سیلوی 30 هزار تنی

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه ضعف&zwnj;های لجستیکی دربندر فریدونکنار موجود است، گفت: شرکت راهبران وعده ساخت سیلوی 30 هزار تنی را تا پایان اردیبهشت سال آینده داده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف مراسم کلنگ‌زنی سیلوی غلات و بهره‌برداری از ساختمان جدید اداره بندر فریدونکنار با حضور سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، علی نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران، مجتبی خوش‌نیت مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی، ولی‌الله نانواکناری نماینده فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام جلالی امام جمعه، حسین منفردی سرپرست فرمانداری و سیدجواد اوصیا رئیس اداره بندر فریدونکنار برگزار شد.

سیاوش رضوانی در این مراسم اظهار کرد: بندر اقتصاد انقلابی است و باید از آن استفاده لازم را کرد.

وی با اشاره به اینکه ضعف‌های لجستیکی در بندر فریدونکنار موجود است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده با مسؤولان این شهرستان، تصمیم بر آن شد تا به وضعیت این بندر سروسامانی داده شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران تصریح کرد: بندر برای تخلیه و نگهداری کالا و همچنین مشتری‌مداری باید دارای نیروی جوان و قوی باشد تا فعالان اقتصادی بتوانند از این فضا استفاده کنند.

رضوانی گفت: کسانی که در بندر کار می‌کنند لازم است که حرف‌های صاحبان کالا را بشنوند و آن را پیگیری کنند و باید بدانند که پاسخ‌های آنان نگرانی صاحبان کالا از جمله قرنطینه، بهداشت و غیره را برطرف می‌کند.

وی یادآور شد: برای جهت‌دهی مشتریان اپراتورهای بنادر کشور شناسایی شدند که شرکت تایدواتر در نهایت انتخاب شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با بیان اینکه شرکت تایدواتر دو مسؤولیت شرکت راهبران را بر عهده گرفت، اظهار کرد: نگهداری کانال خوب و ایمن نخستین مسؤولیت این شرکت است، چراکه اگر کانال خوبی نداشته باشیم مطمئنا قایق‌ها دچار آسیب می‌شوند.

رضوانی خاطرنشان کرد: پس از مذاکراتی که انجام شد تصمیم گرفته شد که عمق کانال را به 5.5 متر افزایش دهیم که برای این موضوع مبلغ 2 میلیارد تومان را شرکت راهبران باید پرداخت کند و مابقی از دریافتی کارمزد بندر است.

وی تصریح کرد: با این کار کشتی‌ها با آبخور 3.7 تا 3.8 به راحتی وارد بندر می‌شوند و این ضمانت وجود دارد که این کانال به مدت 6 سال برای تمام کشتی‌هایی که در رفت و آمد هستند ایمن است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران افزود: ساماندهی و مشتری‌محوری دومین مسؤولیت شرکت تایدواتر است و تخلیه و بارگیری و تمامی عملیات یدک‌کشی در اختیار این شرکت قرار گرفته است.

رضوانی با اشاره به اینکه این بخش از 30 بهمن فعالیت می‌کند، گفت: با شرکت تایدواتر دغدغه‌ها برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه فقط یک ماه از حقوق معوقه کارگران اداره بندر فریدونکنار پرداخت نشده است، خاطرنشان کرد: شرکت آسیان تجارت از روز گذشته در حال واریز حقوق است و همچنین شرکت تلاشگر گستر تا دو هفته دیگر حقوق را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران تصریح کرد: شرکت راهبران بندر وعده داده که سیلوی 30 هزار تنی با هزینه 12 میلیارد تومان تا اردیبهشت سال آینده برای نگهداری کالا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رضوانی در پایان گفت: ساختمان آتش‌نشانی بندر تا پایان فروردین ماه به اتمام می‌رسد که 8 نیروی آموزش دیده به همراه ماشین در اختیار بندر فریدونکنار قرار می‌گیرد.

 

بلاغ