logo

کد خبر : 20715
تاریخ خبر : 1395/10/03
بی اهمیتی میزبان و مهمانان به همایشی که عنوان ملی را برند کرده بود/ ترجیح رئیس سازمان برای ترک سالن/ دیدن ادامه همایش از طریق فیلم

بی اهمیتی میزبان و مهمانان به همایشی که عنوان ملی را برند کرده بود/ ترجیح رئیس سازمان برای ترک سالن/ دیدن ادامه همایش از طریق فیلم

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">همایش اهمیت ثبت ملی و بین&zwnj;المللی نشان (برند) تجاری در ساری با حضور سید مهدی میرصالحی مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزرات صنعت،معدن و تجارت در حالی برگزار شد که بیش از نیمی از صندلی&zwnj;های سالن برگزاری مراسم خالی بود.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف نشان تجاری (برند) برای اشاره به محصولی به‌کار می‌رود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد.

در واقع نشان تجاری دارای ماهیت اجتماعی بوده و برندهای قدرت‌مند آن‌هایی هستند که افراد نسبت به آن‌ احساس مالکیت می‌کنند و می‌توانند هیجان و احساسات مصرف‌کنندگان را برانگیزانند و همچنین مشتریان این برندها و یا همان نشان تجاری اعتماد دارند.

در همین زمینه با توجه به اهمیت این موضوع همایشی در ارتباط با نشان تجاری و اهمیت آن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و شهرک صنعتی در استان مازندران ترتیب داده شد.

همایش اهمیت ثبت ملی و بین‌المللی نشان ( برند ) تجاری با حضور سید مهدی میرصالحی مدیر کل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزرات صنعت، معدن و تجارت، محمد محمدپور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سید مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران و تعدادی کمی از کارآفرینان و مدیران واحد‌های صنعتی امروز در سالن آمفی تئاتر سرپرستی بانک ملی استان در ساری برگزار شد.

در ابتدای برنامه محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران به اهمیت نشان تجاری اشاره کرد و افزود: امروز تولید انحصاری نیست و در فروشگاه‌ها برند‌های زیادی وجود دارد که انتخاب با مشتری است در واقع نشان تجاری رمز و عامل موفقیت است.

وی با بیان اینکه وضع تولید و صنعت در هیچ جای دنیا آسان نیست، خاطر نشان کرد: ارزش اقتصادی توسط بنگاه‌ها تولید می شود و مسئله آموزش و مدیریت انرژی در بنگاه‌ها از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران بیان کرد: هر آن چیزی که در تولید است بر اساس سفارش بازار و در ذهن مشتری وجود دارد، ارزشمندی یک برند کار آسانی نبوده و هزینه دارد.

سید مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در سخنان کوتاهی بزرگ‌ترین سرمایه یک بنگاه را نیروی انسانی عنوان کرد و یادآور شد: ما منابع و نیروی انسانی توانمندی داریم که باید این توانایی را به فعلیت برسانیم.

در ادامه این همایش میرصالحی مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزرات صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اهمیت نشان تجاری گفت: واحدهای صنعتی همواره نگاه‌شان این باشد که مشکلات نظیر بانک، منابع مالی، گرانی، بیمه، مالیات و تعرفه‌ها وجود دارد و البته مسؤولان هم کم و بیش به دنبال حل مشکلات هستند.

وی با بیان اینکه در بسته حمایتی تولید موضوع مالیات، بیمه و مشکلات مالی در نظر گرفته شده است، افزود: واحد‌های صنعتی علاوه بر توجه به مشکلات بیرونی باید به موضوعات درون خود توجه بیشتری داشته باشند و سعی کنند تا بروز شوند.

میرصالحی با اشاره با به اینکه امروز دانش زیاد اما مدیریت آن کم است، خاطرنشان کرد: مشکلات واحد‌های تولیدی فقط سخت‌افزاری نیست و مدیریت واحدها و بنگاه‌های اقتصادی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در پایان کارگاه آموزشی اهمیت و جایگاه مالکیت صنعتی توسط و فرآیند ثبت ملی و بین‌المللی نشان (برند) تجاری توسط مدیر کل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزرات صنعت، معدن و تجارت برای کار‌آفرینان برگزار شد.

 

حاشیه همایش اهمیت ثبت ملی و بین‌المللی نشان (برند) تجاری

*همایش اهمیت ثبت ملی و بین‌المللی نشان (برند) تجاری در حالی برگزار شد که بیشتر صندلی‌های سالن بانک ملی خالی بود و از 250 صندلی موجود در آن فقط حدود 50 و یا کمتر پر شده بودند.

*رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت از نخستین نفراتی بود که در این برنامه حضور یافت و در زمان ورود وی تقریبا سالن خالی از جمعیت بود.

* محمدپور در ابتدای صحبت‌های خود گفت: امیدواریم در ادامه این برنامه حضور بیشتری از مدیران صنعتی را شاهد باشیم و در جلسه حضور پیدا کنند و اگر هم نشد این تلاش ارزشمند بوده و می‌خواهیم که این مسیر ادامه پیدا کند.

* رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران سخنران نخست این برنامه بود که در پایان صحبت‌های خود با اعلام اینکه باید در جلسه دیگری حضور یابد از حاضرین عذر‌خواهی و پس از سخنرانی جلسه را ترک کرد.

* هنگام ترک جلسه توسط رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مجری برنامه در پشت تربیون از وی خواست تا چند دقیقه بیشتر در جلسه حضور داشته باشد که با پاسخ منفی محمدپور مواجه شد و جناب رئیس گفت: بیشتر از این نمی‌توانم حضور داشته باشم و از حضار هم عذر‌خواهی کردم.

* مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران هم که دومین سخنران همایش بود با کوتاه کردن سخنان خود و با عذرخواهی از حاضران به دلیل حضور در جلسه دیگر سالن همایش را ترک کرد  و گفت؛ حتما فیلم ادامه همایش را می‌بینم و از آن استفاده می‌کنم.

* با توجه به اینکه برگزارکنندگان این همایش سازمان صنعت،معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوده‌اند انتظار می‌رفت تا مدیران این دستگاه‌ها توجه بیشتری به این همایش داشته باشند.

* حدود 200 واحد صنعتی در استان برای حضور در این همایش دعوت شدند که کمتر از 50 واحد حضور پیدا کردند.

به گزارش فارس، همایش اهمیت ثبت ملی و بین‌المللی نشان (برند) تجاری با توجه به انحصاری نبودن تولید و تعداد بالای تولیدات و محصولات در فروشگاه‌ها فرصتی است که می‌توان در آن برند‌سازی را پرورش داد و حضور کارآفرینان و تولیدکنندگان با برندهای برتر می‌تواند در انتقال تجربیات به دیگر تولیدکنندگان کمک کند که موضوع با عدم استقبال مدیران صنعتی و فعالان حوزه اقتصادی و بازرگانی استان روبرو شد.

 

مرجع: فارس