به گزارش مازند اصناف
قرار است در ماههای آتی ایران خودرو محصول جدیدی از دانگ فنگ وارد بازار کند. این محصول جدید دانگ فنگ S30 نام دارد و در حقیقت همان نسخه صندوقدار H30 کراس است. موفقیت نسبی دانگ فنگ H30 کراس ممکن است ایران خودروییها را برای عرضه نسخه سدانش وسوسه کند؛ خودرویی که پتانسیل برهمزدن بازار برلیانسهای سایپا را هم دارد: دانگ فنگ S30.
محصول 2014 است
طول | عرض | ارتفاع | فاصله محوری | حجم باک | وزن | سایز رینگ |
4,526mm | 1,465mm | 1,740mm | 2,610mm | 51L |
1,210kg 1,240kg |
195/60R15 205/50R16 |
با همان پیشرانه TU5 معروف
درست مانند دانگفنگ H30 هاچبک و H30 کراس، چینیها فیسلیفت S30 را هم با پلتفرم سیتروئن C-Elysée ساختند؛ همان سدان ارزانقیمتی که از سال 2002 فقط و فقط در چین تولید میشد، ولی از نسل دوم (20122) و برای تزریق به بازار اروپا تولیدش در اسپانیا نیز آغاز شد. ابعاد S30 جدید اندکی بزرگتر از نسخه فرانسویاش است. اتفاق دیگری که با آمدن S30 جدید رخ داد اضافهشدن یک پیشرانه توربوشارژ (a15) است که میگویند مهندسان دانگ فنگ آن را ساختهاند.
پیشرانههای S30 | حجم موتور | قدرت | گشتاور | مصرف ترکیبی | |
e-TECO A15 | 1,497cc | 114hp | 145nm | 4 اتومات: 6.6 لیتر | |
TU5-JP4 | 1,587cc | 106hp | 142nm | 5 دستی: 6.3 لیتر | 4 اتومات: 7.0 لیتر |
A16 | 1,556cc | 122hp | 151nm | 5 دستی: 5.7 لیتر | 4 اتومات: 6.1 لیتر |